BZ WBK zmienia barwy i ostrzega

opublikowano: 03-09-2018, 22:00

Wielkimi krokami zbliża się rebranding. Bank ostrzega klientów przed fejkowymi aplikacjami.

O zmianie nazwy Bank Zachodni WBK na Santander informowaliśmy na łamach „PB” wielokrotnie. Szyldy nad placówkami, w serwisach internetowych i aplikacjach mobilnych zmienią się z zielonych na biało-czerwone już w najbliższy weekend. Wiąże się to z przerwą techniczną utrudniającą realizację operacji bankowych, zaplanowaną z piątku na sobotę. Nie jest to jedyne utrudnienie. Bank apeluje do swoich klientów, aby uważali przede wszystkim na tzw. scamy.

Bank, którym zarządza Michał Gajewski, zmienia nie tylko barwy, nazwę i logo, ale przede wszystkim styl bycia. Od swojego hiszpańskiego właściciela przejmie standardy — wizerunkowy minimalizm i przyjazny użytkownikowi interfejs.
Zobacz więcej

NOWE OBLICZE BZ WBK:

Bank, którym zarządza Michał Gajewski, zmienia nie tylko barwy, nazwę i logo, ale przede wszystkim styl bycia. Od swojego hiszpańskiego właściciela przejmie standardy — wizerunkowy minimalizm i przyjazny użytkownikowi interfejs. Fot. Marek Wiśniewski

— Zalecamy zaktualizowanie aplikacji zamiast pobierania nowej wersji ze sklepu internetowego — mówi Tomasz Niewiedział, dyrektor obszaru bankowości omnikanałowej w BZ WBK.

Nawiązuje przy tym do wydarzeń z sierpnia, gdy w sklepie Google Play pojawiały się fałszywe aplikacje banku — np. „BZWBKlight”, „Zachodni mobile WBK”, „Zachodni Mobile” i „Mobile Zachodni WBK”. Oszuści próbują w ten sposób uzyskać dane klienta, umożliwiające dostęp do bankowości internetowej.

Zanim aplikacje zostały usunięte ze sklepu, zostały pobrane przez internautów. Ile osób to zrobiło i czy ktoś padł ofiarą żerujących na marce BZ WBK oszustów, nie wiemy. Bank odmówił udzielenia takiej informacji.

Zdaniem Tomasza Niewiedziała, zmianę marki wykorzystano do uproszczenia bankowości mobilnej i internetowej — będzie ona bardziej czytelna i intuicyjna w użytku niż dotychczas.

— Nieustannie podążamy za głosem klientów — m.in. badamy satysfakcję użytkowników i analizujemy wpisy z mediów społecznościowych — dodaje przedstawiciel BZ WBK.

Nad nowym dizajnem pracował wewnętrzny zespół banku, który uwzględnił standardy obowiązujące w grupie Santander na całym świecie. Pozostałe aplikacje banku, takie jak iBiznes24 (usługa dla firm) mobile i Inwestor mobile, od poniedziałku zmienią barwy. Podobnie jak informacyjna strona www. Bank jednocześnie pracuje nad nową jej wersją, która zostanie zaprezentowana na przełomie roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Banki / BZ WBK zmienia barwy i ostrzega