Call Center inwestuje na Wschodzie
Call Center Poland inwestuje w Europie Wschodniej. Niedługo firma otworzy centrum telefoniczne w Bułgarii. Pięćdziesiąt stanowisk telefonicznych zostało już uruchomionych w Czechach. W przyszłości podobne placówki powstaną również w Rumunii i Rosji.
— W tych krajach nie mamy prawie żadnej konkurencji. Telemarketing znajduje się tam w takim stadium rozwoju jak w Polsce 4- 5 lat temu. Zaczyna się dopiero rozwijać. W Rosji jest jedno centrum telefoniczne, które działa tylko na potrzeby Aerofłotu. Natomiast w Rumunii nie ma żadnego centrum. Jednak już teraz warto się tam pojawić. Działające tam firmy będą coraz chętniej sięgały po marketing bezpośredni — wyjaśnia Rafał Kulpiński, dyrektor marketingu w Call Center Poland.
Twierdzi, że jest jeszcze jeden plus lokowania tam centrów telefonicznych. Zaplecze technologiczne potrzebne do ich uruchomienia w Europie Wschodniej jest o wiele lepsze niż w Polsce. Bułgarzy i Czesi mają dobrze rozbudowaną sieć telefoniczną.
— W takiej sytuacji wystarczy wykorzystać nasze polskie doświadczenie i know-how, po prostu przenieść je na tamtej- szy rynek — mówi Rafał Kul- piński.