Czytasz dzięki

Canpack produkuje w Kolumbii

opublikowano: 27-11-2019, 22:00

Firma zatrudniła w Tocancipa 200 osób w zakładzie, który będzie produkował 1,3 mld aluminiowych puszek rocznie.

Świat odwraca się od plastiku, Canpack ma więcej zleceń. Firma z Krakowa w 18 miesięcy zbudowała w Tocancipa w Kolumbii zakład za 150 mln USD i zatrudniła w nim 200 osób. Na powierzchni 75 tys. m kw. będzie produkować 1,3 mld puszek rocznie, a moce może zwiększyć do 1,9 mld. Kluczowym odbiorcą w Kolumbii jest Bavaria z browarniczego koncernu AB InBev. Puszki będą także eksportowane do krajów sąsiadujących.

— Zobowiązaliśmy się, że do 2025 r. 100 proc. naszych opakowań będzie nadawało się do recyklingu lub będzie wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Jesteśmy przekonani, że ścisła współpraca z Canpackiem pomoże nam to osiągnąć — powiedział podczas otwarcia zakładu Marcel Regis, prezes firmy Bavaria.

— Opakowania aluminiowe stanowią dzisiaj preferowany sposób pakowania towarów. Wynika to nie tylko z ich trwałości i wkładu w globalną gospodarkę o obiegu zamkniętym, ale także z możliwości, jakie oferują w zakresie brandingu i ochrony produktu. Mamy nadzieję, że nasza inwestycja da dodatkowy impuls do spopularyzowania puszki wśród kolumbijskich konsumentów — stwierdził Roberto Villaquiran, prezes Grupy Canpack.

Jeden z największych na świecie producentów puszek aluminiowych inwestuje, głównie w fabryki greenfield, praktycznie bez przerwy. Firma analizuje rocznie kilkanaście potencjalnych projektów. Tylko w latach 2014-19 zainwestowała ponad 1 mld USD. W ubiegłym roku otworzyła dwie fabryki aluminiowych puszek do napojów oraz linię wieczek aluminiowych w Brazylii, fabrykę puszek aluminiowych w Indiach oraz drugą linię produkcyjną w Bukareszcie. Zwiększyła sprzedaż opakowań o 16 proc. We wrześniu poinformowała, że przy czeskim browarze Pilsner Urquell zbuduje zakład za 100 mln USD i zatrudni ponad 160 osób. Canpack działa w 19 krajach i sprzedaje do ponad 100. Zatrudnia 8 tys. osób.

7,3 mld zł - takie skonsolidowane przychody miał w 2018 r. Canpack, którego właścicielem jest Giorgi International Holdings.

461 mln zł - tyle wyniósł zysk netto założonej w 1989 r. grupy.

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane