Car sharing wjedzie do Krakowa

DI, PAP
opublikowano: 16-05-2016, 15:58

W miejskiej wypożyczalni znajdzie się co najmniej 100 aut elektrycznych, które będą cieszyć się licznymi przywilejami.

Władze Krakowa planują uruchomić wypożyczalnię samochodów elektrycznych. W poniedziałek samorząd ogłosił chęć przeprowadzenia dialogu technicznego i konsultacji w tej sprawie. Po zasięgnięciu opinii ekspertów rozpocznie się postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.

Elektryczne auta "tankują" prąd do jazdy przy miejskich stacjach ładowania. Na razie to zdjęcie z Toronto - wkrótce podobnie może wyglądać ulica w Krakowie.
Zobacz więcej

ELEKTRYCZNE AUTA NA WYNAJEM, CZYLI CAR SHARING

Elektryczne auta "tankują" prąd do jazdy przy miejskich stacjach ładowania. Na razie to zdjęcie z Toronto - wkrótce podobnie może wyglądać ulica w Krakowie. Ride_and_Drive.jpg: Plug'n Drive derivative work: Mariordo (This file was derived from  Ride and Drive.jpg:) [CC BY-SA 2.0], via Wikimedia Commons

W przyszłości w Krakowie będzie zlokalizowanych nawet 70 terminali z pojazdami na prąd, z czego maksymalnie 40 w centrum miasta wewnątrz II obwodnicy a poza nią kolejnych 30 stacji. Obsługiwać mają one co najmniej 100 samochodów: 35 samochodów miejskich, dwuosobowych, 50 samochodów miejskich klasy A i 15 małych samochodów dostawczych.

Terminale mają zapewnić mieszkańcom możliwość samodzielnego wypożyczenia i zwrotu samochodu elektrycznego. Będą się one znajdować w specjalnie oznakowanych miejscach w pobliżu komunikacji zbiorowej, stacji wypożyczalni miejskich rowerów, parkingów oraz w obszarach charakteryzujących się znacznym deficytem miejsc postojowych.

Każdy punkt bazowy ma mieć od dwóch do pięciu znakowanych miejsc postojowych i zostanie wyposażony w terminal dający możliwość jednoczesnego ładowania minimum trzech pojazdów.

Zwrot aut odbywać się będzie w tym samym lub dowolnie wybranym miejscu, wyposażonym w terminal. Możliwe będzie również pozostawienie samochodu na dowolnym parkingu lub w wyznaczonym miejscu parkingowym, w przypadku gdy poziom baterii umożliwi przejechanie kolejnemu użytkownikowi minimum 50 km.

Zgodnie z planami wypożyczalnia aut elektrycznych ma stanowić uzupełnienie funkcjonującej na terenie Krakowa komunikacji zbiorowej oraz miejskiej wypożyczalni rowerów. Pojazdy będą mogły poruszać się po bus pasach, strefie ograniczonego ruchu z wyłączeniem ulic w ścisłym centrum (wewnątrz I obwodnicy), a także za darmo korzystać z miejskich parkingów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu