Carlsberg Polska liczy, że w tym roku zwiększy udziały w rynku piwa z 14 do 15 proc. Do końca 2010 r. udziały mają wzrosnąć do 20 proc. W 2005 r. spółka sprzedała 4,3 mln hl piwa.
— W tym roku chcemy wyprodukować o 300 tys. hl piwa więcej. To będzie miało bezpośrednie przełożenie na zysk, a także wzrost naszych udziałów w rynku. Wiele będzie zależało od pogody — mówi Marcin Piróg, prezes Carlsberg Polska.
W 2005 r. spółka zanotowała 65 mln zł zysku netto, czyli o 60 mln zł więcej niż rok wcześniej. Przychody wyniosły 845 mln zł wobec 784 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł z 44 mln zł do 115 mln zł.
— W ciągu kilku tygodni przedstawimy dwa nowe produkty i to z pewnością nie będzie koniec w tym roku — dodaje Marcin Piróg.
Na inwestycje w Polsce Carlsberg chce w tym roku wydać około 150 mln zł.
— Z tej kwoty większość na rozbudowę mocy produkcyjnych w browarach w Brzesku i Sierpcu — mówi szef Carlsberga.
Carlsberg ma trzecią pozycję w Polsce. Liderem jest Kompania Piwowarska, tuż za nią jest Grupa Żywiec.