Carlsberg zakończył pierwszy kwartał stratą. Duński producent piwa zaskoczył tym samym rynek, który oczekiwał, że po pierwszych trzech miesiącach roku wykaże zysk.
Strata netto Carlsberga wyniosła na koniec kwartału 126 mln DKK. W analogicznym okresie ubiegłego roku spółka wykazała 36 mln DKK zysku. Rynek oczekiwał, że sięgnie on po pierwszych trzech miesiącach tego roku 29 mln DKK.
Rozczarowanie przyniosły także wyniki operacyjne spółki. Jej zysk wyniósł 18 mln DKK podczas gdy prognozy analityków mówiły o 382 mln DKK.
Spółka tłumaczy słabe wyniki coraz trudniejszymi warunkami rynkowymi: wzmacniającym się euro oraz zaostrzającą się rywalizacją cenową na rosyjskim rynku, gdzie jest udziałowcem Baltic Beverages Holding. Na wynik spółki wpływ miały również późniejsze niż w ubiegłym roku święta Wielkanocne. Władze Carlsberga twierdzą, że strata spółki z tego tytułu sięgnęła 50-75 mln DKK. Kolejnym czynnikiem, który negatywnie wpłynął na rezultaty duńskiej spółki okazała się epidemia SARS, która spowodowała zauważalny spadek popytu na piwo na azjatyckich rynkach. Spadło również spożycie piwa produkowanego przez Carlsberga w pubach i barach Europy Południowej oraz w Wielkiej Brytanii.
MD, Dow Jones