Zapytany, czy Carrefour może wyjść z krajów o słabych wynikach, takich jak Włochy czy Chiny, Alexandre Bompard powiedział na dorocznym zgromadzeniu akcjonariuszy, że jest przekonany, że jego plan restrukturyzacyjny „może poprawić sytuację operacyjną w każdym z krajów w którym spółka jest obecna”.

Carrefour, największy europejski sprzedawca detaliczny, jest w trakcie realizacji pięcioletniego planu naprawczego, który uruchomił w styczniu 2018 r. Jego zadaniem jest obniżenie kosztów i redukcja zatrudnienia, zwiększenie inwestycji w e-commerce i szukanie partnerstwa w Chinach z Tencent.
Plan Carrefour, który obejmuje również większy nacisk na takie obszary, jak świeże produkty lokalne, żywność ekologiczna i zrównoważony rozwój, ma na celu pomóc detalistom zwiększyć zyski i przychody oraz stawić czoła konkurencji ze strony koncernu Amazon.
Na rynkach takich jak Włochy czy Francja jest wielu konkurentów, a marże w sektorze są słabe. Jesteśmy dopiero na początku pojawienia się dużych platform, takich jak Amazon. W nadchodzących latach pojawią się trudności i konsolidacje - powiedział Bompard. Dodał, że jego misją jest przeprowadzona transformacji, która umieści spółkę wśród zwycięzców.
Zgodnie z ambicjami Carrefoura, stania się liderem w globalnym przechodzeniu na zdrowszą i bardziej zrównoważoną żywność, jego akcjonariusze w piątek zatwierdzili nową „ekologiczną” misję.