Carrefour prognozuje konsolidację sektora detalicznego

opublikowano: 14-06-2019, 17:12

Szef Carrefoura uważa, że sektor detaliczny będzie musiał skonsolidować się w nadchodzących latach, zwłaszcza we Francji, z uwagi na nasilającą się konkurencję, donosi Reuters.

Zapytany, czy Carrefour może wyjść z krajów o słabych wynikach, takich jak Włochy czy Chiny, Alexandre Bompard powiedział na dorocznym zgromadzeniu akcjonariuszy, że jest przekonany, że jego plan restrukturyzacyjny „może poprawić sytuację operacyjną w każdym z krajów w którym spółka jest obecna”.

Carrefour
Zobacz więcej

Carrefour fot. ARC

Carrefour, największy europejski sprzedawca detaliczny, jest w trakcie realizacji pięcioletniego planu naprawczego, który uruchomił w styczniu 2018 r. Jego zadaniem jest obniżenie kosztów i redukcja zatrudnienia, zwiększenie inwestycji w e-commerce i szukanie partnerstwa w Chinach z Tencent.

Plan Carrefour, który obejmuje również większy nacisk na takie obszary, jak świeże produkty lokalne, żywność ekologiczna i zrównoważony rozwój, ma na celu pomóc detalistom zwiększyć zyski i przychody oraz stawić czoła konkurencji ze strony koncernu Amazon.

Na rynkach takich jak Włochy czy Francja jest wielu konkurentów, a marże w sektorze są słabe. Jesteśmy dopiero na początku pojawienia się dużych platform, takich jak Amazon. W nadchodzących latach pojawią się trudności i konsolidacje - powiedział Bompard. Dodał, że jego misją jest przeprowadzona transformacji, która umieści spółkę wśród zwycięzców.

Zgodnie z ambicjami Carrefoura, stania się liderem w globalnym przechodzeniu na zdrowszą i bardziej zrównoważoną żywność, jego akcjonariusze w piątek zatwierdzili nową „ekologiczną” misję.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy