Wysoka jakość wyrobów sprawiła, że legnicka firma stała się potentatem w branży wędliniarskiej. Było to możliwe dzięki technologii i umiejętnościom pracowników.
Jakość doceniona. Jakość produkowanych przez CaseTech osłonek i rola, jaką firma odgrywa w regionie, sprawiły, że jest ona laureatką licznych nagród. Na zdjęciu u góry członkowie zarządu — Monika Pilch i Klaus Brandes odbierają jedną z nich. Obok linia technologiczna w legnickiej fabryce.
Niemiecka Grupa CaseTech jest obecna w Polsce od 1996 r. Wówczas, działając w ramach koncernu Bayer, uruchomiła w Świdnicy Zakład Konfekcjonowania Osłonek Wędliniarskich. Jako samodzielny podmiot firma działa od 2007 r. w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.
W początkowej fazie działalności firma zajmowała się konfekcjonowaniem syntetycznych osłonek wędliniarskich, potem uruchomiła drukarnię fleksograficzną, by ostatecznie rozpocząć samodzielną produkcję osłonek poliamidowych na potrzeby przemysłowych zakładów przetwórstwa mięsnego oraz średnich i małych zakładów mięsnych.
Firma uzyskała certyfikat jakości ISO 9001. Dba też o umiejętności pracowników. Aż 60 proc. zatrudnionych uzyskało kwalifikacje w niszowych zawodach, a kolejnych 30 proc. podwyższyło i udoskonaliło swoje uprawnienia zawodowe. CaseTech z powodzeniem stosuje najwyższej klasy system informatyczny i nowoczesne metody zarządzania procesami produkcyjnymi.
Dzięki stabilności miejsc pracy, odpowiedniemu wynagradzaniu oraz motywowaniupracowników jest uznanym i wiarygodnym pracodawcą w regionie. Około 99 proc. wyrobów firmy trafia na eksport. Uruchomiła ona magazyn wyrobów gotowych, stając się jednocześnie centrum logistycznym grupy CaseTech.
W styczniu 2010 r. utworzyła też dział sprzedaży krajowej, który umożliwi lepsze dotarcie do polskich producentów wędlin z produktami grupy. Planuje również ekspansję na rynki Europy Wschodniej.
Na pierwszy kwartał 2012 r. firma planuje przeprowadzkę do nowego zakładu w Legnickiej SSE, co wiąże się z dalszym zwiększeniem zatrudnienia i podnoszeniem kwalifikacji zawodowych pracowników. Zarząd prognozuje trzykrotny wzrost sprzedaży, w którym ma pomóc rozszerzenie oferty i wejście na nowe rynki zbytu.
miejsce w rankingu ogólnopolskim: 5
WYNIKI I półrocze 2011 r. Za trudnienie 140 osób Przychody 76,37 mln zł Zysk netto 2,34 mln zł
STRATEGIA:
Po zapewnieniu sobie mocnej pozycji w Europie Zachodniej firma kieruje ekspansję na rynki wschodnie.




