CBOS: 28 proc. Polaków dobrze ocenia giełdę

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 26-10-2005, 14:48

Działalność Giełdy Papierów Wartościowych pozytywnie ocenia 28 proc. Polaków, to o 7 pkt proc. więcej niż trzy miesiące temu - wynika z opublikowanego w środę sondażu CBOS, który badał opinie Polaków o działalności instytucji publicznych.

Działalność Giełdy Papierów Wartościowych pozytywnie ocenia 28 proc. Polaków, to o 7 pkt proc. więcej niż trzy miesiące temu - wynika z opublikowanego w środę sondażu CBOS, który badał opinie Polaków o działalności instytucji publicznych.

    Negatywnie giełdę oceniło 9 proc. ankietowanych (wzrost o 2 pkt). Według autorów badania, spadła liczba osób (o 9 pkt proc. do 63 proc.), które nie mają zdania na temat giełdy, "zapewne dlatego, że o giełdzie dużo się ostatnio mówiło przy okazji kolejnych przeprowadzanych i planowanych ofert prywatyzacyjnych".

    W 2005 r., wg danych PricewaterhouseCoopers, na warszawskiej giełdzie zadebiutowało 27 spółek, w tym m.in. PGNiG, Grupa Lotos i  Polmos Białystok.

    CBOS sprawdzał także opinie Polaków o działalności Narodowego Banku Polskiego (NBP) i Rady Polityki Pieniężnej (RPP).

    NBP pozytywnie ocenia 46 proc. ankietowanych, a złe zdanie na temat jego działalności wyraża ponad jedna piąta (22 proc.) badanych; 32 proc. nie ma zdania. W porównaniu z poprzednim sondażem przeprowadzonym w czerwcu br. odsetek pozytywnych opinii spadł o 1 pkt proc., a negatywnych wzrósł o 3 pkt proc. - podał CBOS.

    RPP pozytywnie ocenia 26 proc. ankietowanych (o 1 pkt proc. mniej niż w czerwcu br.), a negatywnie 28 proc. (spadek o 2 pkt proc.). Żadnego zdania o RPP nie ma 46 proc. Polaków (wzrost o 3 pkt proc.).

    "Na opinię o instytucjach finansowych wpływa wykształcenie i sytuacja materialna gospodarstw domowych respondentów. Im lepsze wykształcenie i warunki materialne, tym więcej dobrych ocen" - wyjaśniają analitycy CBOS w komentarzu do wyników sondażu.

    Badanie zostało przeprowadzone w dniach 13-16 października 2005 r. na reprezentatywnej próbie 1003 dorosłych Polaków.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane