CCC celuje w 3 mld zł obrotu w 2015 r.

ANP
opublikowano: 2014-02-20 10:48

Obuwniczy gigant ma ambitne plany ekspansji. Do 2015 r. nawet 170 tys. mkw powierzchni netto, a przychody przekroczą 3 mld zł.

-Przyspieszamy. Mamy siły i możliwości, by prowadzić ekspansję na kilkunastu rynkach równolegle. Lata 2014 -15 będą bardzo ważnymi w naszym rozwoju i zadecydują o pozycji europejskiej, jeśli nie międzynarodowej spółki. Jesteśmy znaczącym europejskim graczem i można od nas dużo oczekiwać. A najlepsze przed nami - powiedział na konferencji prasowej Piotr Nowjalis, dyrektor finansowy i wiceprezes CCC.

CCC prowadzi ekspansję w 14 krajach. Sprzedaż w Europie Środkowej zapewnia 94 proc. przychodów.
- Spółka nadal chce być liderem w Europie Środkowej i Wschodniej. Do 2015 r. chcemy to wywalczyć. W tym roku przewidujemy otwarcia kilkudziesięciu sklepów w tym roku w Niemczech, Austrii, Chorwacji i Turcji. W ciągu trzech lat liczonych od 2013 r. urośniemy o 200 tys. mkw  do końca 2015 r. To realne - powiedział Piotr Nowjalis.
Zapewnił, że planowana ekspansja nie zagrozi wypłacie dywidendy, bo spółka ma bezpieczny poziom długu. Kwoty dywidendy nie będą mniejsze niż te z 2013 r.

- W latach 2014-15 wydamy około 200 mln zł na rozwój sklepów i 60 mln zł na rozbudowę centrum logistycznego. Rentowność operacyjna EBIT w latach 2014-15 powinna być na poziomie 12-15 proc., a rentowność netto wynieść 9-12 proc. Dojdziemy do tego poprzez inwestycje w Polsce, Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Rumunii, Austrii, Słowenii, Chorwacji, Niemczech i Turcji - powiedział Piotr Nowjalis.

Dodał, że w 2015 r. przychody spółki przekroczą 3 mld zł.