CCC schudło o 1 mld zł

opublikowano: 29-04-2019, 22:00

Wynik EBITDA CCC w I kwartale wyniósł 20,6 mln zł. To o 50 mln zł (70 proc.) mniej niż oczekiwali analitycy ankietowani przez PAP Biznes.

Ten niedostatek „kosztował” spółkę utratę ponad 10 proc. wartości rynkowej. To około 1 mld zł. Na nic zdało się to, że przychody były zgodne z oczekiwaniami (1,04 mld zł, o 58 proc. więcej r/r). Na poziomie operacyjnym spółka odnotowała stratę w wysokości 146,4 mln zł (analitycy szacowali ją na 84 mln zł), a netto strata to 155 mln zł (konsens to 110,7 mln zł). Wśród zdarzeń, które wywarły wpływ na wynik I kwartału, podano koszty funkcjonowania spółek przejętych (Karl Voegele AG, Shoe Express, DeeZee, Gino Rossi), sięgające 126 mln zł. Największym ciężarem jest szwajcarski Karl Voegele. Kilka tygodni temu notowania CCC mocno urosły po publikacji danych sprzedażowych za marzec, co w opinii Łukasza Wachełki, analityka Wood&Co.;, zaostrzyło apetyt inwestorów. Teraz, nawet jeśli dla CCC pierwsze miesiące roku nie są kluczowe, to słaby start może wywrzeć presję na zyski w kolejnych kwartałach, uważa Marek Szymański, analityk Ipopemy Securities, który zwraca również uwagę na pogorszenie wskaźników zadłużenia przy utrzymującej się tendencji do wzrostu kosztów w segmencie e-commerce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu