Spółka sprzedała 52 mln par butów, o dwa miliony więcej. Niemniej zanotowała 27,4 mln zł straty netto wobec 59,3 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 133,13 mln zł wobec 372,52 mln zł.
— Jeśli chodzi o wyniki, 2019 r. był trudny. Doszło w nim do kilku zdarzeń jednorazowych, które nie pozwoliły grupie na uwolnienie pełni swojego potencjału. W szczególności dotyczy to problemów z nowo wdrożonymi systemami informatycznymi, których rozruch utrudnił odpowiednie zatowarowanie sklepów, przez co sprzedaż kolekcji wiosna-lato nie była optymalna — tłumaczy Marcin Czyczerski, prezes CCC.
Powierzchnia handlowa grupy urosła w 2019 r. o 15 proc,. do 760 tys. m kw. Zgodnie z nową strategią producenta obuwia 2019 r. był ostatnim z tak dużą liczbą otwieranych sklepów — do 2022 r. powierzchnia handlowa urośnie nie więcej niż o 120 tys. m kw.
— Ze względu na znacznie bardziej selektywny rozwój stacjonarnych salonów sprzedaży otwarciom będzie towarzyszyła duża liczba zamykanych placówek oraz ich relokacji — mówi Marcin Czyczerski. W minionym roku spółka zamknęła 18 tys. m kw. sklepów CCC, zlikwidowała 18 salonów szwajcarskiej marki Karl Vogele, co wiąże się z restrukturyzacją spółki.