CCC zamyka trudny rok

Dominika MasajłoDominika Masajło
opublikowano: 2020-03-08 22:00

W 2019 r. grupa CCC osiągnęła przychody w wysokości 5,84 mld zł wobec 4,73 mld zł przed rokiem, co stanowi wzrost o 24 proc.

Spółka sprzedała 52 mln par butów, o dwa miliony więcej. Niemniej zanotowała 27,4 mln zł straty netto wobec 59,3 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 133,13 mln zł wobec 372,52 mln zł.

— Jeśli chodzi o wyniki, 2019 r. był trudny. Doszło w nim do kilku zdarzeń jednorazowych, które nie pozwoliły grupie na uwolnienie pełni swojego potencjału. W szczególności dotyczy to problemów z nowo wdrożonymi systemami informatycznymi, których rozruch utrudnił odpowiednie zatowarowanie sklepów, przez co sprzedaż kolekcji wiosna-lato nie była optymalna — tłumaczy Marcin Czyczerski, prezes CCC.

Powierzchnia handlowa grupy urosła w 2019 r. o 15 proc,. do 760 tys. m kw. Zgodnie z nową strategią producenta obuwia 2019 r. był ostatnim z tak dużą liczbą otwieranych sklepów — do 2022 r. powierzchnia handlowa urośnie nie więcej niż o 120 tys. m kw.

— Ze względu na znacznie bardziej selektywny rozwój stacjonarnych salonów sprzedaży otwarciom będzie towarzyszyła duża liczba zamykanych placówek oraz ich relokacji — mówi Marcin Czyczerski. W minionym roku spółka zamknęła 18 tys. m kw. sklepów CCC, zlikwidowała 18 salonów szwajcarskiej marki Karl Vogele, co wiąże się z restrukturyzacją spółki.