CCC zarzuca sieć na Czechów

opublikowano: 22-12-2019, 16:47

Największa firma obuwnicza w regionie wychodzi ze swą ofertą e-commerce za granicę - najpierw do Czech, a później także do Rumunii, na Słowację i Węgry.

Zaledwie pięć miesięcy po tym, jak firma CCC uruchomiła swój sklep internetowy ccc.eu dla polskich klientów, rusza z podobną ofertą za granicą. Na pierwszy ogień idą nasi południowi sąsiedzi. Wkrótce, bo już w I kwartale przyszłego roku planowany jest start usług e-commerce CCC w Rumunii, na Słowacji, Węgrzech oraz w Austrii.

- Sukces i szybki rozwój sklepu internetowego ccc.eu w Polsce wskazał nam kierunek dalszego rozwoju za granicą. Analiza rezerwacji w ramach niedawno uruchomionej w Czechach usługi reserve&collect potwierdziła duże zainteresowanie zakupami mobilnymi w tym kraju – mówi, cytowany w komunikacie spółki Jakub Jasiński, dyrektor ds. rozwoju Omnichannel CCC.

Czescy klienci firmy usługi reserve&collect, umożliwiającej przekierowanie ruchu online do sklepów stacjonarnych, korzystają od roku. To ona była pierwszym krokiem do uruchomienia sprzedaży omnichannel (strategia dotarcia do klienta wszystkimi dostępnymi kanałami).

Czechy są dla CCC trzecim zagranicznym rynkiem pod względem przychodów (po trzech kwartałach tego roku sprzedaż sięgnęła 212 mln zł, co stanowiło około 6 proc. przychodów całej grupy). Marka CCC jest tam obecna od 15 lat.

- Widzimy gotowość Czechów do korzystania z proponowanych w jej ramach narzędzi – ocenia Karol Półtorak, wiceprezes CCC.

Dodaje, że firma spodziewa się zwiększanie aktywności dotychczasowych klientów i pozyskiwanie nowych klientów online. W 2020 roku firma planuje także udostępnienie aplikacji mobilnej CCC dla użytkowników na rynku czeskim.

CCC ma obecnie 96 sklepów stacjonarnych na rynku czeskim.

Przypomnijmy, że Polska jest obecnie drugim, po Chinach, największym eksporterem obuwa do Czech. W ciągu ostatniej dekady eksport butów obuwia za południową granicę wzrósł o 600 proc. 

Z danych Czeskiego Zrzeszenia Przemysłu Obuwniczego i Skórzanego (ČOKA) wynika, że w 2018 r. polscy eksporterzy sprzedali sąsiadom z południa ponad 11,1 mln par butów. W ciągu ostatniej dekady przegoniliśmy najpierw Włochów, a potem także Wietnamczyków i zbliżamy się Chińczyków. Teraz Polska jest najszybciej rosnącym zagranicznym sprzedawcą w tym segmencie rynku w Czechach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane