CCI nie planuje dywidendy, chce mieć 50 proc. rynku do 2009 r.

Internet Securities
21-11-2006, 13:20

Zarząd spółki Cinema City International, która w grudniu zadebiutuje na GPW, nie przewiduje wypłaty dywidendy w najbliższym czasie, ale nie wyklucza dzielenia się zyskami z akcjonariuszami w przyszłości. W ciągu 2-3 lat spółka chce zwiększyć swój udział w polskim rynku pod względem przychodów ze sprzedaży biletów do 50% z obecnego poziomu ok.

Zarząd spółki Cinema City International, która w grudniu zadebiutuje na GPW, nie przewiduje wypłaty dywidendy w najbliższym czasie, ale nie wyklucza dzielenia się zyskami z akcjonariuszami w przyszłości. W ciągu 2-3 lat spółka chce zwiększyć swój udział w polskim rynku pod względem przychodów ze sprzedaży biletów do 50% z obecnego poziomu ok. 30%, poinformowali przedstawiciele spółki we wtorek.

„Celem spółki jest inwestowanie zysków. To najlepszy sposób na kreowanie wartości spółki. W tej chwili nie przewidujemy wypłaty dywidendy, co nie oznacza, że w przyszłości to się nie zmieni” – powiedział Israel Greidinger, dyrektor finansowy Cinema City International, podczas konferencji prasowej.

Spółka podała w prospekcie emisyjnym, że wypłata będzie uzależniona od osiąganych wyników finansowych oraz generowanych przepływów pieniężnych, a także wyników obecnie realizowanych przedsięwzięć inwestycyjnych.

W ciągu ostatnich trzech lat CCI nie wypłacała dywidendy akcjonariuszom.

Plany inwestycyjne zakładają, że do końca 2008 roku spółka przeznaczy na inwestycje ok. 88 mln euro. Połowa tej kwoty będzie wydatkowana w 2007 roku, a pozostała część w kolejnym roku.

Do końca 2008 roku CCI chce otworzyć w Polsce 10 nowych multipleksów. W tym samym czasie powstaną po 4 kina wielosalowe w Pradze, Bułgarii i Rumunii. W ostatnim z nich spółka nie posiada swoich kin. CCI otworzy także w ciągu najbliższych dwóch lat 2 multipleksy w Izraelu i 1 na Węgrzech.

„Przychody z oferty przeznaczymy na realizację nowych projektów. Środki te nie będą wykorzystane do refinansowania kredytów zaciągniętych wcześniej. Budowę multipleksów prowadzimy w oparciu o kredyty bankowe i zyski operacyjne” – powiedział prezes spółki Moshe Greidinger.

Obecnie Cinema City prowadzi 58 multipleksów, w których znajduje się 466 sal kinowych, w tym 7 z nich to kina IMAX, zapewniające widzom efekt trójwymiarowości.

Prezes poinformował, że Polska jest najbardziej rozwiniętym i dojrzałym rynkiem dla działalności spółki. W ubiegłym roku ponad 43% przychodów pochodziło z działalności spółki w Polsce.

„Planujemy, że w tym roku ten udział zwiększy się do 50%” – powiedział prezes.

Zapytany o plany akwizycyjne w Polsce, prezes powiedział: „W Polsce nie planujemy akwizycji, ale jeśli pojawią się jakieś atrakcyjne oferty, to nabędziemy jedno-dwa kina”.

Prezes powiedział, że obecnie Cinema City posiada ok. jednej trzeciej udziału w polskim rynku pod względem przychodów ze sprzedaży biletów.

„Planujemy, że w ciągu najbliższych 2-3 lat osiągniemy 50% udziału w rynku” – powiedział Moshe Greidinger.

Poza sprzedażą biletów, spółka czerpie przychody z takich źródeł jak dystrybucja filmów (wyłączny dystrybutor filmów Disneya na terenie Izraela, Polski i Węgier), reklama kinowa oraz realizacja projektów na rynku nieruchomości, które związane są z rozwojem sieci multipleksów.

W 2005 roku w strukturze skonsolidowanych przychodów 68% stanowiły przychody z działalności kinowej, 14% z działalności dystrybucyjnej, 12,1% z rynku nieruchomości, 9,7% z reklamy i 4,5% wypożyczanie i sprzedaż filmów video i DVD.

Spółka podała, że w przyszłym roku spodziewa się dalszego wzrostu przychodów i zysku.

„Rok 2006 będzie dla nas bardzo dobry i wzrost będzie kontynuowany w 2007 roku. Jednym z czynników, który wpłynie na poprawę wyników będzie atrakcyjny repertuar kinowy, m.in. dobry repertuar polskiego kina” – powiedział Moshe Greidinger.

Po pierwszym półroczu skonsolidowane przychody CCI wyniosły 75,5 mln euro wobec 51,06 mln euro rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 9,86 mln euro wobec 6,34 mln euro, a zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 7,79 mln euro w porównaniu z 4,45 mln euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. (ISB)

amo/tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / CCI nie planuje dywidendy, chce mieć 50 proc. rynku do 2009 r.