CD Projekt chce przeznaczyć 100 mln zł na dywidendę

opublikowano: 23-04-2019, 22:17

Zarząd CD Projektu proponuje by z zysku za 2018 r. 100,9 mln zł przeznaczyć na dywidendę, co oznacza wypłatę 1,05 zł na akcję.

Jako dzień dywidendy zarząd CD Projektu proponuje 31 maja, a dniem wypłaty ma być 13 czerwca.

Pod lupą:
Pod lupą:
CD Projekt, kierowany przez Adama Kicińskiego, cieszy się popularnością wśród analityków. Obecnie obowiązuje 16 rekomendacji dla akcji producenta gier.
Fot. Marek Wiśniewski

Pozostała część zysku za 2018 r., czyli 8,5 mln zł ma trafić na kapitał zapasowy.

 W uzasadnieniu wniosku  ws. podziału zysku zarząd podniósł, że rok 2018 r. był kolejnym udanym rokiem sprzedaży Wiedźmina 3 i pozostałych produktów grupy. Poziom sprzedaży, pomimo rekordowych co do wielkości nakładów na prace rozwojowe oraz zrealizowanych w minionym roku inwestycji – przełożył się na wzrost łącznej wartości środków pieniężnych i lokat grupy na przestrzeni 2018 roku.

„Uwzględniając obecne zasoby środków pieniężnych i lokat spółki, planowane dalsze zamierzenia inwestycyjne i jej bezpieczeństwo finansowe, zarząd zdecydował rekomendować Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu wypłatę części zgromadzonych środków na rzecz akcjonariuszy spółki” - czytamy w raporcie.

„Jednocześnie zarząd informuje, iż odstąpił od wprowadzenia stałej polityki dywidendowej z uwagi na fakt, iż jest przekonany, że dla spółki działającej w tak konkurencyjnej branży i chcącej dynamicznie się rozwijać, najbardziej właściwą strategią jest każdorazowa ocena bieżącej sytuacji, planów biznesowych, wyzwań stojących przed grupą i wynikających z nich potrzeb” - dodano.

Zdaniem Kacpra Koprona, analityka Trigon Domu Maklerskiego, zaskakująca dywidenda może być interpretowana lekko pozytywnie, a ponadto zwiększa to jego zdaniem szanse na to, że "Cyberpunk" zostanie wydany już pod koniec tego roku.

- Brak konieczności sięgnięcia po zakumulowaną gotówkę sugeruje, że prace nad nową grą mają się ku końcowi - uważa Kacper Kopron, który szacuje na 40 proc. szanse na wydanie gry w tym roku, a za bazowy scenariusz uznaje premierę w drugim kwartale 2020 r.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GSU, Kamil Zatoński

Polecane