CD Projekt inwestuje w kolejne gry

Mariusz GawrychowskiMariusz Gawrychowski
opublikowano: 2016-11-09 22:00

Warszawska spółka zaczyna coraz więcej inwestować. Jej wydatki na produkcję przekroczyły już 40 mln zł.

Po zakończeniu cyklu produkcyjnego „Wiedźmina 3” CD Projekt nie zwalnia tempa. Spółka zaczęła inwestować w produkcję kolejnych gier. Od początku roku jej nakłady na ten cel przekroczyły już 40 mln zł i w kolejnych kwartałach należy spodziewać się dalszego wzrostu.

— Inwestujemy w produkcję karcianki sieciowej „Gwint” oraz grę „Cyberpunk 2077” — mówi Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Oczkiem w głowie kierowanej przez niego firmy jest obecnie „Gwint”. Dzięki temu tytułowi studio wchodzi na nowy segment rynku i będzie mogło pochwalić się posiadaniem w portfolio gry sieciowej. Dwa tygodnie temu ruszyła w zamkniętej wersji beta. Adam Kiciński podkreśla, że CD Projekt jest z niej zadowolony, ale zastrzega, że graczom do testów została udostępniona okrojona wersja gry. — Mają tylko do dyspozycji cztery stronnictwa oraz jeden tryb rozgrywki. Gotowa gra będzie znacznie bardziej rozbudowana — tłumaczy Adam Kiciński. Gra już generuje pierwsze przychody. „Gwint” ma być darmowy, a CD Projekt będzie zarabiał na nim dzięki umieszczonym w rozgrywce mikrotransakcjom. Za pieniądze gracze będą mogli kupić nowe karty. Na tym jednak nie kończą się pomysły warszawskiego studia na zarabianie na darmowym produkcie.

— Chcemy do „Gwinta” wprowadzić kampanie dla pojedynczego gracza. Dostęp do nich ma być płatny — mówi Adam Kiciński.

Według niego, będą one nawiązywać fabularnie do gry „Wiedźmin 3”, a przejście kampanii ma zająć nawet 10 godzin. CD Projekt ma z czego inwestować w rozwój nowych produktów. Dzięki gigantycznemu sukcesowi trzeciej części przygód Geralta z Rivii firma trzyma na kontach ponad 550 mln zł gotówki. Znacząco część tych pieniędzy, bo aż 250 mln zł, spółka zamierza przeznaczyć na wykup akcji własnych. Reszta ma być zainwestowana w „Gwint” oraz przede wszystkim „Cyberpunka 2077”. Łączny koszt nakładów na produkcje i promocję „Wiedźmina 3” przekroczył 300 mln zł. Jeśli chodzi o przychody, to Geralt nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Spółka liczy na dobrą sprzedaż w okresie świątecznym specjalnej edycji gry „Wiedźmin 3 — Game of the Year”. Ma to być czynnik, który wpłynie pozytywnie na wyniki CD Projektu w ostatnim kwartale roku. Na koniec września warszawska firma miała 419 mln zł przychodów i 171 mln zł zysku netto.