Czytasz dzięki

CD Projekt pięciokrotnie zwiększył zysk

opublikowano: 28-05-2020, 19:34

Zysk netto CD Projektu w pierwszym kwartale 2020 r. wzrósł ponad pięciokrotnie do 92 mln zł i był wyższy niż spodziewali się analitycy. Liczba sprzedanych kopii serii gier o Wiedźminie przekroczyła 50 mln szt.

Przychody grupy w pierwszych trzech miesiącach roku wzrosły blisko 2,5 krotnie do 193 mln zł.

- To rekordowy pierwszy kwartał w historii grupy, zarówno pod względem osiągniętych przychodów, jak i wyniku netto. Przyczyniła się do tego przede wszystkim kontynuacja bardzo dobrej sprzedaży „Wiedźmina 3”, który obchodził właśnie swoje piąte urodziny. Z tej okazji otrzymaliśmy wyjątkowy prezent - miło mi poinformować, że liczba sprzedanych kopii gier z serii wiedźmińskiej przekroczyła 50 mln - mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu.

Wyniki producenta gier okazały się nie tylko rekordowe, ale też lepsze od oczekiwań analityków. Zysk netto i operacyjny były 32 proc. wyższe od konsensusu przygotowanego przez PAP Biznes, EBITDA przebiła oczekiwania analityków o 27 proc., a przychody o 21 proc.

Pozytywny wpływ na wyniki miały także premiery „Gwinta”, który po ubiegłorocznej premierze na urządzeniach z systemem iOS z powodzeniem zadebiutował na Androidzie, a „Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści” pojawiła się na Nintendo Switch. 

- Jednocześnie inwestując ponad 54 mln zł w nowe projekty wypracowaliśmy dodatnie przepływy gotówkowe. Saldo naszej gotówki i lokat bankowych na przestrzeni I kwartału tego roku zwiększyło się o 128 mln zł - to jest o 40 proc. więcej niż wartość wypracowanego zysku netto – mówi Piotr Nielubowicz.

Przepływy operacyjne wyniosły w I kw. 184 mln zł wobec 18 mln zł rok wcześniej. Łączna wartość środków pieniężnych oraz lokat bankowych powyżej trzech miesięcy wynosiła na koniec 610,3 mln zł.

W związku z postępującą pandemią koronawirusa, od połowy marca cały zespół CD Projekt i GOG.com pracuje zdalnie. Jak informuje spółka decyzja o przejściu w tryb pracy zdalnej w finalnej fazie produkcji „Cyberpunka” nie była łatwa, priorytetem było bezpieczeństwo zespołu pozostaje. 

Sytuacja związana z pandemią i wprowadzanymi w wielu krajach ograniczeniami wychodzenia z domów była jednym z czynników, które wsparły dynamiczny wzrost sprzedaży studia CD Projekt RED i platformy GOG.com.

- Przebywanie w domach skłoniło wiele osób do sięgnięcia po gry wideo, które w ostatnim czasie stały się jeszcze bardziej popularną formą rozrywki m.in. dzięki swojej dostępności. Cieszymy się, że nasze produkcje zyskały nowych fanów i że umiliły wielu ludziom ten niełatwy czas - mówi Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Poza kontynuacją prac deweloperskich zespół CD Projekt przygotowuje specjalne wydarzenie skierowane do fanów Cyberpunka. 11 czerwca ruszy Night City Wire, w trakcie którego przedstawiciele studia opowiedzą o swojej najnowszej produkcji.

Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
×
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GSU

Polecane