Czytasz dzięki

CD Projekt pięciokrotnie zwiększył zysk

opublikowano: 28-05-2020, 19:34

Zysk netto CD Projektu w pierwszym kwartale 2020 r. wzrósł ponad pięciokrotnie do 92 mln zł i był wyższy niż spodziewali się analitycy. Liczba sprzedanych kopii serii gier o Wiedźminie przekroczyła 50 mln szt.

Przychody grupy w pierwszych trzech miesiącach roku wzrosły blisko 2,5 krotnie do 193 mln zł.

- To rekordowy pierwszy kwartał w historii grupy, zarówno pod względem osiągniętych przychodów, jak i wyniku netto. Przyczyniła się do tego przede wszystkim kontynuacja bardzo dobrej sprzedaży „Wiedźmina 3”, który obchodził właśnie swoje piąte urodziny. Z tej okazji otrzymaliśmy wyjątkowy prezent - miło mi poinformować, że liczba sprzedanych kopii gier z serii wiedźmińskiej przekroczyła 50 mln - mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu.

Wyniki producenta gier okazały się nie tylko rekordowe, ale też lepsze od oczekiwań analityków. Zysk netto i operacyjny były 32 proc. wyższe od konsensusu przygotowanego przez PAP Biznes, EBITDA przebiła oczekiwania analityków o 27 proc., a przychody o 21 proc.

Pozytywny wpływ na wyniki miały także premiery „Gwinta”, który po ubiegłorocznej premierze na urządzeniach z systemem iOS z powodzeniem zadebiutował na Androidzie, a „Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści” pojawiła się na Nintendo Switch. 

- Jednocześnie inwestując ponad 54 mln zł w nowe projekty wypracowaliśmy dodatnie przepływy gotówkowe. Saldo naszej gotówki i lokat bankowych na przestrzeni I kwartału tego roku zwiększyło się o 128 mln zł - to jest o 40 proc. więcej niż wartość wypracowanego zysku netto – mówi Piotr Nielubowicz.

Przepływy operacyjne wyniosły w I kw. 184 mln zł wobec 18 mln zł rok wcześniej. Łączna wartość środków pieniężnych oraz lokat bankowych powyżej trzech miesięcy wynosiła na koniec 610,3 mln zł.

W związku z postępującą pandemią koronawirusa, od połowy marca cały zespół CD Projekt i GOG.com pracuje zdalnie. Jak informuje spółka decyzja o przejściu w tryb pracy zdalnej w finalnej fazie produkcji „Cyberpunka” nie była łatwa, priorytetem było bezpieczeństwo zespołu pozostaje. 

Sytuacja związana z pandemią i wprowadzanymi w wielu krajach ograniczeniami wychodzenia z domów była jednym z czynników, które wsparły dynamiczny wzrost sprzedaży studia CD Projekt RED i platformy GOG.com.

- Przebywanie w domach skłoniło wiele osób do sięgnięcia po gry wideo, które w ostatnim czasie stały się jeszcze bardziej popularną formą rozrywki m.in. dzięki swojej dostępności. Cieszymy się, że nasze produkcje zyskały nowych fanów i że umiliły wielu ludziom ten niełatwy czas - mówi Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Poza kontynuacją prac deweloperskich zespół CD Projekt przygotowuje specjalne wydarzenie skierowane do fanów Cyberpunka. 11 czerwca ruszy Night City Wire, w trakcie którego przedstawiciele studia opowiedzą o swojej najnowszej produkcji.

987c9ee0-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GSU

Polecane