CD Projekt przychody w 2020 r. szacuje na 2,14 mld zł.
Kurs spółki zareagował zwyżką, rosnąc na otwarciu sesji w piątek o 1,4 proc. do 190 zł. Po godzinie sesji zaczął jednak spadać.
W połowie marca średnia oczekiwań analityków ankietowanych przez „PB” wskazywała na 1,28 mld zł zysku producenta gier w ubiegłym roku. Mediana wynosiła 1,2 mld zł.
Według konsensu prognoz agencji Bloomberg zysk miał wynieść 1,26 mld zł, a przychody 2,33 mld zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 1,33 mld zł zysku netto i 2,43 mld zł przychodów spółki w ubiegłym roku.
Zysk za IV kwartał analitycy szacowali natomiast na 1,12 mld zł, a przychody na 1,82 mld zł. Według obliczeń “PB”, przychody w IV kwartale wyniosły 1,67 mld zł, a zysk netto 984 mln zł.
“Spółka opublikowała szacunkowe wyniki, które są niższe od konsensusu i naszych założeń, tym samym odbieramy je negatywnie – biorąc jednak pod uwagę skalę ostatniej przeceny waloru odczyt ten może zostać neutralnie odebrany przez rynek. Patrząc na dane, które zostały zaprezentowane, spodziewamy się, że przewidywany przez nas w ostatniej rekomendacji poziom sprzedaży netto „Cyberpunka 2077” w tym okresie na poziomie 15,6 mln jest zbyt wysoki (do 20 grudnia sprzedano ponad 13 mln po uwzględnieniu bezpośrednich zwrotów do firmy)“ komentuje Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM.
“Wstępne szacunki są nieco powyżej naszych oczekiwań, głównie ze względu na różnicę w sprzedaży. Uwaga inwestorów skupia się obecnie na znacznym spadku liczby równoczesnych graczy na Steamie w Cyberpunk 2077, niskich ocenach gry (60 proc. w ciągu ostatnich 30 dni) i potencjalnie słabej sprzedaży w 1 kw. 2021 roku.” - komentuje Piotr Bogusz z BM mBanku.
Emil Popławski z Erste uważa, że wyniki pociągną za sobą kolejną rewizję prognoz dla spółki. Jego zdaniem, przychody implikują, że spółka sprzedała 13 mln kopii w 2020 r., mniej niż szacowali analitycy (14,5 mln wg Bloomberga).
Spółka przesunęła datę publikacji raportu rocznego z 19 na 22 kwietnia. Raport za I kwartał zostanie natomiast opublikowany nie 27 maja, ale 31 maja. Przypomnijmy, że CD Projekt już raz przesunął daty raportów. Marti Cakl, analityk Patria Finance, uważa te opóźnienia za “dziwne”.
W 2019 r. CD Projekt miał 175,3 mln zł zysku netto i 521,3 mln zł przychodów.
Wyniki powinny być odebrane negatywnie.
W naszych prognozach szacowaliśmy, że sprzedaż „Cyberpunka 2077” wyniesie 14,3 mln kopii przy efektywnej cenie za sztukę 103 zł, co przełoży się 1,47 mld zł przychodów. Pozostałe przychody w naszej prognozie stanowił „Wiedźmin 3”: 70 mln zł (-50 proc. r./r. ze względu na wysoką bazę spowodowaną premierą serialu Netfilxa) segment GOG: 135mln zł oraz -50 mln zł wyłączeń konsolidacyjnych.
Pomimo przychodów zgodnych z naszą prognozą, rozczarowała strona kosztowa. Wyższe koszty względem naszych prognoz mogły wynikać z niedoszacowania kosztów bonusów - zakładaliśmy 123 mln zł / marketingu / szybszej amortyzacji nakładów na Cyberpunka - zakładaliśmy 170 mln zł amortyzacji z całkowitego kosztu gry na poziomie 400 mln zł.
Na razie trudno coś więcej powiedzieć o wynikach poza tym, że okazały się poniżej oczekiwań rynku i zapewne podtrzymają negatywne nastawienie rynku do spółki. Sądzimy, że negatywny sentyment do CD Projektu utrzyma się jeszcze w krótkim terminie gdyż wyniki za pierwszy kwartał będą prawdopodobnie także odebrane negatywnie, a do opublikowania wyników raczej nie będzie zbyt wielu katalizatorów dla kursu - być może poza powrotem “Cyberpunka” do PS Store, co jest na razie mało prawdopodobne.
Przy bieżącym outlooku wynikowym oraz mało konkretnej strategii spółki, nasze prognozy na lata 2021 –2023 oraz wycena są nieaktualne. Sądzimy, że konsensus wyników na 2021 zakładający ok. 1,7 mld zł przychodów i 850 mln zł zysku netto będzie mocno się obniżać ze względu na słabszy relatywny cykl sprzedaży gry, brak kanału PS Store oraz brak płatnych dodatków, co nadal zdaje się mieć w prognozach rynek.
Pomimo tego umiarkowanie pozytywnego otwarcia wyniki oceniamy negatywnie. Pozostają one widocznie słabsze od konsensusu PAP Biznes, chociaż trzeba zaznaczyć że konsensus obliczony był z dość skrajnych prognoz. Wyniki wskazują naszym zdaniem, że Cyberpunk 2077 sprzedał się w ok. 14 mln egzemplarzy. Jesteśmy bardzo sceptyczni względem możliwości odbudowania zainteresowania grą, stąd odrzucamy scenariusz powtórzenia się nawet częściowo tak długiego ogona sprzedażowego jak ma to miejsce w wypadku Wiedźmina 3. Łącząc to z rozczarowującą sprzedażą po premierze ciężko w wynikach znaleźć jakikolwiek pozytywny czynnik, szczególnie rozpatrując dodatkowo jeszcze wysoki poziom kosztów. Z drugiej strony najbliższy raport CDR wyjaśni ostatecznie znaczącą część kwestii dotyczących sprzedaży jak i kosztów, zamykając w pewien sposób ten zły dla spółki okres, co może w szerszej perspektywie nieznacznie oczyścić negatywny sentyment.
