Dobre wyniki CD Projektu. „Cyberpunk" przekroczył 35 mln sprzedanych kopii

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2025-11-26 17:20

W trzecim kwartale największy polski producent gier zwiększył zysk 2,5 krotnie w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Zysk netto okazał się 18,5 proc. powyżej oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes.

Zysk operacyjny wyniósł 195 mln zł i był 15,4 proc. powyżej konsensusu.

W trzecim kwartale br. przychody ze sprzedaży grupy osiągnęły 349 mln zł, co oznacza wzrost o 53 proc. rok do roku. Przebiły oczekiwania o 7 proc.

Największy wpływ na poziom przychodów w trzecim kwartale miała dobra sprzedaż wydanych gier, w tym głównie „Cyberpunka 2077" wraz z dodatkiem Widmo Wolności". Wysoka sprzedaż gry sprawiła, że w omawianym okresie „Cyberpunk 2077" przekroczył kolejny, istotny próg sprzedażowy.

- Cieszy nas i daje duże poczucie satysfakcji to, że mimo upływu czasu „Cyberpunk 2077" jest tak mocnym tytułem i znajduje coraz to nowych odbiorców. Ponad 35 milionów sprzedanych kopii tej gry stanowi najlepsze potwierdzenie siły i potencjału franczyzy i pozwala nam z większym rozmachem planować jej przyszłość - powiedział Michał Nowakowski, Joint CEO CD Projektu.

Na wzrost. przychodów grupy wpływ miały zarówno wyższe niż przed rokiem przychody ze sprzedaży

„Cyberpunka 2077" i „Widma Wolności" na dotychczasowych platformach, jak i udostępnienie przez spółkę w lipcu 2025 r. bazowej wersji gry w ramach subskrypcji PlayStation Plus Extra i Premium oraz sprzedaż na nowych platformach - konsolach Nintendo Switch 2 i urządzeniach Mac.

W trzecim kwartale wydatki na inwestycje w przyszłe produkcje wyniosły 118 mln zł.

W minionym kwartale bieżąca działalność operacyjna grupy CD wygenerowała 237 mln zł dodatnich przepływów pieniężnych. Pomimo wypłaty blisko 100 mln zł w formie dywidendy, przeprowadzenia skupu akcji własnych oraz intensywnych inwestycji w nowe produkcje pozycja finansowa grupy. Na koniec września 2025 r. łączna wartość środków pieniężnych, depozytów i płynnych obligacji w posiadaniu Grupy wyniosła 1,408 mld zł.

- 2,5-krotny wzrost zysku netto Grupy i osiągnięcie 55 proc. rentowności netto w trzecim kwartale to dowód na efektywne zarządzanie cyklem życia naszych gier, co przekłada się na utrzymującą się świetną sprzedaż. Dzięki mocnym przepływom z podstawowego biznesu, możemy odważnie inwestować w przyszłe projekty i rozwijać nasz zespół w Bostonie, co będzie napędzało nasz wzrost w przyszłości - mówi Piotr Nielubowicz, CFO CD Projektu.

Na koniec października nad grami CD Projektu pracowało łącznie 851 deweloperów w tym 447 nad „Wiedźminem 4", 135 nad „Cyberpunk 2", 56 bad projektem Sirius i 29 nad Hadar. Szefowa relacji inwestorskich Karolina Gnaś poinformowała, że nad niezapowiedzianym jeszcze projektem pracuje ponad 100 osób ze studia Fool's Theory. Od kilku miesięcy rynek spekuluje, ze ten projekt to nowy dodatek do „Wiedźmina 3".