Czytasz dzięki

Cenę akcji Barlinka ustalono na 7,3 zł

(Paweł Kubisiak)
opublikowano: 10-09-2005, 12:01

Cenę emisyjną i cenę sprzedaży akcji Barlinka ustalono na poziomie 7,3 zł. Do inwestorów trafi 22 mln walorów, z tego 8 mln nowej emisji. Resztę chce sprzedać Barcocapital Investment Limited, firma zależna od Michała Sołowowa. Wartość oferty wyniesie 160,6 mln zł.

Cenę emisyjną i cenę sprzedaży akcji Barlinka ustalono na poziomie 7,3 zł - poinformowała spółka w komunikacie. Do inwestorów trafi 22 mln walorów, z tego 8 mln nowej emisji. Resztę chce sprzedać Barcocapital Investment Limited, firma zależna od Michała Sołowowa. W transzy indywidualnej oferowano 5,5 mln akcji, a instytucjonalnej 16,5 mln akcji.

- Zarząd Barlinek SA informuje, że cena emisyjna akcji serii J oraz cena sprzedaży akcji sprzedawanych w ofercie publicznej wynosi 7,3 zł za jedną akcję - napisano w komunikacie. Cenę akcji producenta desek podłogowych wyznaczono w górnej granicy przedziału, który wynosił 6,4-7,3 zł. Zapisy na akcje rozpoczęły się 6 i potrwają do 13 września.

Wartość oferty wyniesie 160,6 mln zł. Pieniądze z emisji Barlinek chce przeznaczyć na budowę nowej fabryki desek podłogowych w Europie Wschodniej, prawdopodobnie na Ukrainie lub w Rosji. Wartość tej inwestycji szacowana jest na 130 mln zł.

Po przeprowadzeniu oferty publicznej Michał Sołowow pozostanie największym akcjonariuszem spółki i będzie kontrolować co najmniej 74,8-proc. udział w kapitale zakładowym. Spółka informowała, że akcje należące do Michała Sołowowa i Barcocapital Investment Limited, które nie są przedmiotem oferty publicznej, objęte są dwuletnim lock-upem. Michał Sołowow posiada obecnie bezpośrednio 62,28 proc.akcji spółki, a pośrednio poprzez Barcocapital Investment Limited 37,50 proc

Grupa Barlinek to największy w Polsce (ok. 65 proc. udział w rynku) i piąty na świecie producent naturalnych podłóg drewnianych. Obecnie moce produkcyjne Barlinka wynoszą około 4 mln mkw. deski. W 2006 r. mają wzrosnąć do 6 mln mkw. po uruchomieniu nowej linii produkcyjnej za 100 mln zł. Kiedy ruszy nowa fabryka, sięgną 8 mln mkw., co da firmie pozycję światowego lidera.

W 2004 roku przychody spółki wyniosły 235 mln zł, a zysk netto 26 mln zł. Zarząd Barlinka, prognozuje, że tegoroczny zysk netto wyniesie 33,3 mln zł, a przychody 309 mln zł. W kolejnych latach wyniki firmy mają dalej się poprawiać. Dzięki temu w 2007 r. zysk powinien sięgnąć 85,1 mln zł, a przychody 552 mln zł.

PK

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Paweł Kubisiak)

Polecane