Centernet odkrył karty

Magdalena Graniszewska
opublikowano: 03-07-2009, 00:00

Promocja w trakcie pielgrzymki i darmowe połączenia z Radiem Maryja. Z takim orężem operator rusza do walki.

Telekomunikacja. Operator komórkowy ujawnia ofertę pod marką "wRodzinie"

Promocja w trakcie pielgrzymki i darmowe połączenia z Radiem Maryja. Z takim orężem operator rusza do walki.

CenterNet, który startuje właśnie na rynku jako piąty infrastrukturalny operator komórkowy, ujawnił wczoraj szczegóły oferty dla pierwszego projektu — "w Rodzinie". Wcześniej wiadomo było jedynie, że docelową grupą klientów będzie społeczność skupiona wokół Tadeusza Rydzyka, czyli wokół Radia Maryja, TV Trwam, Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej, "Naszego Dziennika" oraz Fundacji Nasza Przyszłość.

Bonus na zachętę…

Operator startuje na razie z ofertą typu pre-paid, ale jeszcze w tym roku może pojawić się post-paid. Za połączenia w sieci użytkownicy zapłacą 0,19 zł, a do pozostałych operatorów — 0,49 zł. Dostaną też rodzaj bonusa w postaci darmowych połączeń ze studiem Radia Maryja oraz studiem TV Trwam.

— Liczebność tej grupy docelowej szacuje się na 2-4 mln osób. Wiadomo, że telefonów używa około połowa. Interesuje nas zarówno dotarcie do tych, którzy telefonu jeszcze nie mają, jak i zachęcenie reszty do korzystania z usług dodatkowych — mówi Grzegorz Tomczyk, wiceprezes Centernetu.

Operator zamierza dotrzeć do tej grupy za pomocą kampanii prowadzonej w mediach związanych z Lux Veritatis, fundacją Tadeusza Rydzyka. Poza tym działania promocyjne będą towarzyszyć np. pielgrzymkom. Nieprzypadkowo oficjalnym dniem startu operatora będzie 11 lipca, czyli pierwszy dzień pielgrzymki słuchaczy Radia Maryja do Częstochowy.

…da szybkie zyski…

Budżet operatora zakłada, że do końca 2009 r. uda mu się zdobyć 0,5 mln aktywnych klientów. Zarząd szacuje, że 90 proc. przychodów wygeneruje projekt "wRodzinie".

— Poza tym do końca roku może wystartować projekt skierowany do wędkarzy. Pracujemy też nad koncepcją kolejnych trzech marek, w tym marki Extreme. Trzymamy się dotychczasowej strategii, zakładającej oferowanie konkretnym społecznościom bardzo wyspecjalizowanych rozwiązań — zapewnia Grzegorz Tomczyk.

Zarząd zapewnia, że na zyski nie będzie trzeba długo czekać.

— Jeśli zgodnie z planami pozyskamy 0,5 mln klientów, to jeszcze w tym roku osiągniemy rentowność na poziomie EBITDA, a być może również na poziomie netto — przewiduje Wojciech Palukiewicz, prezes CenterNetu.

… i skusi inwestora

Centernet należy do grupy giełdowego NFI Midas, kontrolowanego przez znanego inwestora Romana Karkosika. Już dwa lata temu, kiedy Centernet zdobył koncesję na częstotliwość 1800 Mhz, zaczęło się poszukiwanie inwestora dla spółki. Wciąż trwa.

— Jesteśmy zainteresowani pozyskaniem inwestora lub inwestorów, ale zależy nam raczej na podmiocie finansowym. W grę wchodziłoby objęcie przez niego do 50 proc. kapitału — twierdzi Wojciech Palukiewicz.

Paweł Olszynka, analityk PMR Consulting

Oferta cenowa marki "wRodzinie" nie jest konkurencyjna w porównaniu z ofertą pozostałych graczy na tym rynku. Wystarczy spojrzeć na relatywnie wysoką stawkę 0,49 zł za połączenia do innych sieci. Nie ulega jednak wątpliwości, że cena nie będzie odgrywać kluczowej roli. Ważniejszy będzie ogólny charakter sieci i lojalność klientów. W docelowej grupie abonentów za szczególnie ciekawą uważam tę część, która korzysta już z telefonu komórkowego. Myślę, że ci ludzie nie będą mieli skrupułów, żeby zmienić operatora, szczególnie jeśli zdecydują się na to pozostali członkowie środowiska związanego z Tadeuszem Rydzykiem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Graniszewska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu