Ceny nowych samochodów wzrosły w Polsce w 2004 roku o 3,9 proc.

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 27-01-2005, 13:17

Średnia cena detaliczna nowych samochodów  wzrosła w Polsce w zeszłym roku o 3,9 proc., podczas gdy w 2003 roku ceny nowych samochodów wzrosły o 12,3 proc. - poinformowała w czwartkowym komunikacie firma doradcza PricewaterhouseCoopers (PwC).

Średnia cena detaliczna nowych samochodów  wzrosła w Polsce w zeszłym roku o 3,9 proc., podczas gdy w 2003 roku ceny nowych samochodów wzrosły o 12,3 proc. - poinformowała w czwartkowym komunikacie firma doradcza PricewaterhouseCoopers (PwC).

Średnia cena detaliczna nowego samochodu w Polsce jest obecnie o 8 proc. niższa od przeciętnej ceny nowego samochodu w krajach Europy Zachodniej.

Zdaniem Davida Greena z grupy motoryzacyjnej PwC, również 2005 rok może przynieść osłabienie tempa wzrostu cen samochodów.

"Producenci i sprzedawcy prawdopodobnie będą stosować dodatkowe obniżki cen, by utrzymać udział w rynku. Im bliżej wiosny, sezonu trudnego pod względem sprzedaży samochodów, tym więcej obniżek cenowych i agresywnych promocji będzie czekało na konsumentów w lokalnych salonach samochodowych" - powiedział Green, cytowany w komunikacie.

Zdaniem Rafała Krawczyka z PwC, aby zachęcić klientów do zakupów, producenci poza promocjami i obniżkami cen będą prawdopodobnie oferować również dodatkowe wyposażenie lub dłuższy okres gwarancyjny.

"Także coraz częściej będą kooperować z wybranymi bankami i firmami leasingowymi, razem wypracowując atrakcyjne warunki finansowania dla wspólnych klientów" - powiedział Krawczyk.

Jego zdaniem, ceny samochodów na polskim rynku mogą ustabilizować się na poziomie nieco niższym niż na bogatszych rynkach Europy Zachodniej.

"Wydaje się, że wzrost cen nowych samochodów w Polsce w roku 2005 będzie niewielki i nie powinien znacząco odbiegać od wzrostu cen w Europie Zachodniej. Może to być początek wyczekiwanej stabilizacji cenowej na rynku nowych samochodów w Polsce" - uważa Krawczyk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Ceny nowych samochodów wzrosły w Polsce w 2004 roku o 3,9 proc.