Od tygodnia trwa kapania wizerunkowa PKO BP, pierwsza od dobrych kilku lat. Zamiast tradycyjnej o tej porze roku, nieśmiertelnej, Miniratki, czyli reklamy kredytu gotówkowego, bank stawia na spoty z udziałem dziecięcego zespołu Małe TGD, które mają zachęcić Polaków do przekazywania datków na domy samotnej matki. Poprzez swoją fundację PKO BP wpłacił na ten cel 1 mln zł.
Pieniądze z kampanii charytatywnej ma otrzymać 48 ośrodków w kraju — po trzy w każdym województwie. Z naszych informacji wynika, że zbiórka potrwa do połowy stycznia, a na jej zakończenie planowana jest aukcja dzieł sztuki gromadzonych od lat przez PKO BP. Składa się ona z dwóch odrębnych zbiorów obejmujących prace polskich artystów: „Kolekcja sztuki XX wieku”, utworzona w 1998 r., i „Nowa kolekcja na nowe 100-lecie”, która upamiętnia setny jubileusz banku.
Nie wiadomo, ile dzieł będzie wystawionych na aukcję. Biorąc pod uwagę fakt, że stanowią one integralną część zbioru, który budowany jest w ramach misji wspierania polskiej kultury i nie jest przeznaczony na sprzedaż, wylicytowane prace zostaną prawdopodobnie wypożyczone zwycięzcom licytacji.
Kampania charytatywna jest pierwszym widocznym elementem nowej strategii banku przyjętej na początku grudnia. Jest to bardzo obszerny dokument, obejmujący wszystkie aktywności PKO BP, w tym komunikację marketingową. To spora nowość, bo od paru lat jest to obszar, który stracił na wyrazistości. W zasadzie od kampanii reklamowej z udziałem Szymona Majewskiego dziesięć lat temu, która budziła sporo kontrowersji, ale była zauważalna i szeroko komentowana, bank nie prowadził akcji o podobnej skali. Reklamy z udziałem Macieja Musiała nie wywołały już takiego efektu.
Z naszych informacji wynika, że w ramach nowej strategii bank chce wrócić do współpracy ze znanymi postaciami (aktorzy, muzycy). Na razie jednak sonduje rynek i I kw. 2023 r. chce poświęcić na sprawdzanie różnych formatów marketingowych. Bieżąca kampania charytatywna jest elementem testów. Ich efektem może być to, że zespól Małe TGD, zatrudniony tylko na potrzeby wsparcia zbiórki dla domów samotnej matki, zostanie z bankiem na dłużej.