Chcesz zarobić? Pospaceruj

opublikowano: 09-12-2019, 22:00

Boomerun uruchomił aplikację sprzedażową z nietypową walutą. Za każdy postawiony krok płaci nagrodami i zniżkami w popularnych sklepach

Umiarkowanie aktywny Polak robi 2,5 mln kroków rocznie — wyliczyli przedstawiciele spółki Boomerun. Podpowiadają od razu, jak zmaterializować energię wkładaną w codzienną aktywność ruchową. Spółka wprowadziła na rynek aplikację mobilną, która — zintegrowana z systemami w smartfonach, smartwatchach itp. — rejestruje liczbę kroków i pokonywanych na co dzień kilometrów i przelicza je na punkty. W aplikacji są one walutą, za którą można kupić konkretne towary, np. iPhone’y i elektroniczne zegarki, uzyskać zniżki w sklepach, m.in. Decathlon, Allegro, Zalando, TK MAX, Zara, czy vouchery od Netfliksa, Carrefoura czy serwisu Spotify.

Aplikacja nagradza codzienną aktywność fizyczną — spacer, bieg,
marsz do pracy, wyjście z psem. Platforma działa podobnie jak Allegro, tylko że
u nas walutą są kroki — wyjaśnia Tomasz Uściński, prezes i współzałożyciel
Boomeruna.
Zobacz więcej

DROGA DO OKAZJI:

Aplikacja nagradza codzienną aktywność fizyczną — spacer, bieg, marsz do pracy, wyjście z psem. Platforma działa podobnie jak Allegro, tylko że u nas walutą są kroki — wyjaśnia Tomasz Uściński, prezes i współzałożyciel Boomeruna. Fot. ARC

Projekt łączy więc działalność o charakterze prospołecznym — promocję ruchu i aktywnego stylu życia z biznesem: sprzedażą, marketingiem i programami lojalnościowymi. Potencjał konceptu dostrzegły dwa fundusze venture capital — Rubicon Partners i Spinaker Alfa, posiłkujące się finasowaniem publicznym oraz kapitałem prywatnych inwestorów, m.in. Pawła Zylma czy Edwarda Strycharczuka. W spółkę zainwestowały łącznie 2 mln zł. Liczą, że Boomerun zyska na wartości, zarabiając na współpracy z dostawcami towarów i usług, firmami ubezpieczeniowymi, którym zależy na „nawiązaniu nowoczesnej relacji z klientami”, podmiotami oferującymi systemy motywacyjne dla pracowników oraz programami lojalnościowymi szytymi na miarę.

Tomasz Uściński, prezes Boomeruna, podkreśla, że projekt jest łatwo skalowalny i może znaleźć partnerów biznesowych i użytkowników nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Ma także nadzieję, że zdoła przyciągnąć kolejny inwestorski kapitał. W ponad rok od uruchomienia aplikacji (na początku w wersji testowej) firma przekonała do siebie właścicieli i dystrybutorów około 40 marek z kategorii sport, zdrowie i uroda, elektronika i gadżety oraz około 1 tys. użytkowników (bez kampanii marketingowej), którzy aplikacją zrobili 219 mln kroków. Za każde 100 otrzymali 1 punkt wart 5 gr (wartość uśredniona, zależna od oferty). Szef Boomeruna liczy, że wokół aplikacji uda się skupić dużą społeczność. Zakłada, że będzie ona atrakcyjna nie tylko dla bardzo młodych użytkowników, ale przede wszystkim dla osób powyżej 35. roku życia. Jego predykcje podparte są analizą rynkową.

— Bardzo młodzi ludzie, którzy jeszcze nie zarabiają, są mniej skorzy do uczestnictwa w programach lojalnościowych marek. Nastawiamy się ponadto na użytkowników spoza metropolii, dla których wspólnym mianownikiem jest oczywiście aktywność fizyczna — dodaje szef Boomeruna. Wierzy, że jego projekt powieli sukces zagranicznych aplikacji, takich jak Vitality, WeFitter czy MeBeGood.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu