Chińczycy bojkotują Adidasa i Nike

opublikowano: 06-05-2021, 11:31

Internetowa sprzedaż Adidasa i Nike w Chinach wyraźnie spadła z powodu bojkotu przez Chińczyków międzynarodowych marek za ich sprzeciw wobec prześladowania Ujgurów w regionie Xinjiang.

Sprzedaż sklepu Adidasa na Tmall, największej chińskiej internetowej platformie B2C, należącej do Alibaba Group, była w kwietniu o 78 proc. mniejsza niż rok wcześniej. W przypadku Nike spadek wyniósł 59 proc. Objęta także bojkotem marka odzieżowa Uniqlo zanotowała spadek o ponad 20 proc.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg

Chińscy konsumenci zwiększyli jednocześnie zakupy odzieży sportowej krajowych producentów, m.in. Anta Sports czy Li Ning, którzy nie mają problemu z korzystaniem z materiałów pochodzących z regionu Xinjiang, gdzie według doniesień wykorzystywana jest praca przymusowa represjonowanych członków muzułmańskiej mniejszości. Największym beneficjentem bojkotu wydaje się China Lining, marka należąca do Li Ning, której sprzedaż na Tmall poszła w górę o ponad 800 proc. w kwietniu.

Przychody amerykańskiego Nike osiągane w tzw. Wielkich Chinach stanowiły w roku rozrachunkowym, zakończonym 31 maja 2020 roku, prawie 20 proc. całkowitych. W przypadku Adidasa, który w piątek przedstawi wyniki po pierwszym kwartale, prawie 25 proc. sprzedaży netto generowane jest w Chinach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane