Już w zakończonym we wrześniu 2023 r. kwartale BYD był o krok od pokonania Tesli. Chińska spółka w III kw. roku kalendarzowego 2023 sprzedała łącznie 431 603 w pełni elektryczne pojazdy, co stanowi wzrost kwartalny rzędu 23 proc., podczas gdy lider, Tesla znalazł nabywców na 435 059 sztuk. Różnica w dostawach była rekordowo niska.
Uwzględniając pojazdy hybrydowe, BYD w kolejnym rekordowym kwartale sprzedał łącznie 822 094 pojazdów, co pomogło ugruntować pozycję najlepiej sprzedającej się marki samochodów w Chinach.
Rośnie przy tym eksport. Jego udział w sprzedaży zwiększył się do 9 proc. w III kw. z 5 proc. w okresie kwiecień-czerwiec 2023 r.
Zdaniem analityków, w ostatnim kwartale 2024 r. dojdzie w końcu do oczekiwanej od lat detronizacji.
BYD będzie sprzedawać więcej w pełni elektrycznych pojazdów osobowych niż Tesla – twierdzi Taylor Ogan, dyrektor generalny funduszu hedgingowego Snow Bull Capital.