Chiński BYD chce być liderem rynku motoryzacyjnego

MD, AP
18-09-2009, 07:58

BYD, o którym stało się głośno po tym, jak w chińskiego producenta aut zainwestował Warren Buffett, chce w okresie dwóch dekad zająć pozycję lidera rankingu największych koncernów motoryzacyjnych.

- To cel długoterminowy naszej spółki. Zostać numerem 1 na chińskim rynku do 2015 roku i największym na świecie producentem aut do 2025 roku – powiedziała Jasmine Huang, przedstawicielka BYD.

Przyznała, że spółka sprzedaje auta głównie na krajowym rynku, ale myśli o ekspansji zagranicznej.


BYD jako pierwszy na świecie uruchomił pod koniec ubiegłego roku masową produkcję aut o napędzie elektrycznym, ładowanych z domowego gniazdka.

BYD, którego nazwa pochodzi od słów “Build Your Dreams”, sprzedał w okresie styczeń-sierpień 246.881 aut. Jego najpopularniejszy samochód, F3, był najlepiej sprzedającym się w Chinach autem przez trzy miesiące tego roku.
BYD prognozuje, że sprzeda 400 tys. aut w tym roku. Do 2025 roku chce ją zwiększyć do ponad 10 mln sztuk. Spółka planuje rozpoczęcie sprzedaży aut elektrycznych w USA w przyszłym roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD, AP

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Chiński BYD chce być liderem rynku motoryzacyjnego