Chiny numeren jeden dla Apple'a

opublikowano: 14-01-2013, 00:00

TECHNOLOGIE

Tim Cook, dyrektor generalny koncernu Apple, uważa, że chiński rynek przeskoczy amerykański i będzie numerem „1” dla spółki z Coupertino. — Wierzę, że Chiny staną się dla nas największym rynkiem — powiedział Tim Cook agencji Xinhua.

W kwartale zakończonym we wrześniu 2012 r. sprzedaż Apple’a na chińskim rynku wyniosła 5,7 mld USD, podczas gdy w USA — 14,4 mld USD.

Apple ma w Chinach i Hongkongu tylko 11 sklepów. Będzie otwierał kolejne i oferował nowe produkty. Chce też mocniej współpracować z telekomami. W ubiegłym tygodniu Tim Cook spotkał się m.in. z prezesem China Mobile, który ma ponad 707 mln klientów i 64-procentowy udział w rynku mobilnym.

Na razie Apple dystrybuuje iPhone’y poprzez pozostałe dominujące sieci: China Unicom i China Telecom.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane