Ciężarówki niczym gokarty

PJ
opublikowano: 04-06-2007, 00:00

Sprzedaż napędza budownictwo. I handel międzynarodowy. Niestety, ten nie rośnie już tak dynamicznie.

Sprzedaż napędza budownictwo. I handel międzynarodowy. Niestety, ten nie rośnie już tak dynamicznie.

Sprzedaż samochodów ciężarowych trzyma wysoką dynamikę wzrostu. Szczególnie rozpędziły się najcięższe tiry (powyżej 16 ton). Od stycznia do kwietnia firmy kupiły 6331 pojazdów, o 64,2 proc. więcej niż w takim samym (też wzrostowym) okresie minionego roku. Liderem jest holenderski DAF, który sprzedał 1395 aut, o 617 więcej.

— Zakupy wspiera dynamicznie rozwijająca się polska gospodarka i transport międzynarodowy — mówi Marek Zawistowski, dyrektor z Renault Trucks.

Gospodarka rzeczywiście galopuje. Według danych GUS — w I kw. odnotowała 7,4-procentowy wzrost. To głównie zasługa rosnącej konsumpcji.

Ekonomiści zwracają jednak uwagę, że dynamika eksportu już tak nie rośnie. Po czterech miesiącach nieźle miała się sprzedaż aut ważących od 10 do 16 ton. Producenci sprzedali 693 auta, więcej o 22,01 proc.

— To głównie zasługa rosnącego rynku usług budowlanych — mówi Marek Zawistowski.

Liderem w tym segmencie jest niemiecki MAN, który sprzedał 271 aut, o 73 więcej niż rok wcześniej.

Na tym tle zaskakujący może wydać się spadek sprzedaży w segmencie aut ważących od 6 do 10 ton. Firmy kupiły 255 sztuk, aż o 36,41 proc. mniej niż rok wcześniej. Za spadek ten w dużej mierze odpowiada jednak jeden producent — Renault Trucks, który sprzedał 8 aut, wobec 113 rok wcześniej. Według wyjaśnień firmy, sytuacja wiąże się z wycofywaniem ze sprzedaży starego modelu, który niebawem dostanie następcę.

Liderem w segmencie jest włoskie Iveco, które sprzedało 117 aut, o 5 więcej niż po czterech miesiącach 2006 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PJ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu