City Interactive sprzedał 480 tys. sztuk „Snajpera 2”

Deweloper jest zadowolony z premiery drugiej części jego hitu, ale jego wyniki nikogo nie zaskoczyły.

Inwestorzy w końcu doczekali się informacji o tym, jak w detalu sprzedaje się druga część „Snajpera”. Według informacji podanych przez Marka Tymińskiego, prezesa City Interactive, do tej pory grę kupiło 480 tys. osób na całym świecie.- Na głównych rynkach, poza amerykańskim, druga część gry sprzedała się w większej liczbie sztuk niż pierwsza – mówi prezes warszawskiej firmy.Spółka otrzymała także dodatkowe zamówienia do sprzedawców. Łączny jej nakład wynosi 1,1 mln sztuk egzemplarzy, co oznacza, że dodrukowano około 100 tys. sztuk. Spółka liczy, że do końca roku sprzedawcy zamówią jeszcze co najmniej 400 tys. egzemplarzy tytułu.Marek Tymiński ma nadzieję, że druga część „Snajpera” – podobnie jak pierwsza – będzie sprzedawała się przez długi okres. Jednak przyznaje, że po początkowym boomie tuż po premierze liczba sprzedawanych egzemplarzy spadła poniżej poziomu, który osiągał w analogicznym czasie „Snajper 1”.- Planowane obniżki ceny pobudzą sprzedaż – podkreśla prezes.Pierwsza, dotycząca rynku amerykańskiego, może nastąpić już w lipcu. Kolejne będą w trzecim i czwartym kwartale roku.City Interactive zarobił w I kw. 24,2 mln zł przy przychodach 79,4 mln zł. Są to wyniki zbieżne z oczekiwaniami analityków. Spółka utworzyła rezerwę w wysokości 3 mln zł na potencjalne zwroty drugiej części „Snajpera”. W wynikach za I kw. rozpoznała 6,5 mln zł z około 20 mln zł wydanych na produkcję gry. Reszta kosztów ma być rozpoznana w kolejnych kwartałach. Od II kw. pozytywnie na jej wyniki ma także wpływać amortyzacja podatkowa znaku towarowego. Ma to jej dać około 5 mln zł oszczędności podatkowych przez następnych pięć lat. Według prezesa, sytuacja spółki jest stabilna i w maju wykupi ona obligacje zaciągnięte na dokończenie drugiej części „Snajpera”. Wyda na to 21-22 mln zł. City Interactive nie planuje kolejnych emisji papierów dłużnych, a produkcję kolejnych gier chce finansować z pieniędzy własnych. Większość gotówki ze sprzedaży premierowego nakładu „Snajpera 2” spłynęła do spółki w kwietniu.

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 7,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać? Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
WYBIERZ
Rabat 30%
Basic Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ