CL ma paszportyzację TP SA

Mariusz Zielke
10-10-2001, 00:00

CL ma paszportyzację TP SA

Computerland podpisał list intencyjny z TP SA na realizację projektu ewidencji i paszportyzacji sieci telekomu. Na pierwszym etapie CL wspólnie z bytomską firmą O&S zarobią 20 mln zł. Koszt wdrożenia całego rozwiązania jest jednak dużo wyższy — 100-210 mln zł, a doliczając ceny za licencje i sprzęt nawet ponad 300 mln zł.

Computerland dostanie paszportyzację i ewidencję sieci TP SA, której wartość wycenia się nawet na ponad 300 mln zł. Wczoraj warszawska spółka poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego z telekomem, który określa zasady kooperacji pomiędzy CL, współpracującą z warszawskim integratorem bytomską firmą O&S a TP SA. Tym samym zapadła decyzja o ujednoliceniu tego rozwiązania w telekomie.

Jeden system

Realizacja projektu odbywać się będzie etapami. W pierwszym zostaną zrealizowane prace dotyczące wdrożenia w ponad 40 lokalizacjach TP SA systemu utrzymania sieci abonenckiej SUSA-Arctus, produkcji CL i O&S. Jego realizacja nastąpi do końca 2001 roku, a wartość prac została wyceniona na około 20 mln zł.

Kolejne etapy będą przeprowadzane od grudnia 2001 roku i obejmą dostawy i wdrożenia systemu paszportyzacji PasTel autorstwa CL na terenie wszystkich jednostek TP SA oraz wymianę dotychczas użytkowanego oprogramowania na ten system.

Centrum paszportyzacji TP SA zostanie umiejscowione we Wrocławiu. System ewidencji nie obejmuje w tej chwili około 7 mln abonentów TP SA. Systemów paszportyzacji były pozbawione okręgi — poznański, olsztyński i część lubelskiego. W pozostałych działały rozwiązania CL i łódzkiego Fasta. Decyzja o ujednoliceniu systemu oznacza, że łódzka firma straci obsługę części z 20 obsługiwanych przez siebie jednostek telekomu.

Warto czekać

Wcześniej CL zarobił na paszportyzacji sieci w TP SA w sumie około 60 mln zł. Najważniejsze obszary, w których warszawska firma wdrażała swoje rozwiązania, to Gdańsk, Warszawa, Szczecin i Wrocław. Szacuje się, że koszt samego wdrożenia systemu to 15 do 30 zł na jednego abonenta. TP SA będzie więc musiała wydać 105-210 mln zł (przy 7 mln osób nie objętych paszportyzacją). Do tego dochodzą koszty licencji, map i sprzętu. W sumie telekom czeka wydatek nawet ponad 300 mln zł.

Ciągle trwają też przetargi na dostawę dwóch innych systemów dla telekomu — CRM, który służy do zarządzania relacjami z klientem, oraz systemu billingowego. Wartość obydwu, to według banku inwestycyjnego SSSB — 600 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Zielke

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / CL ma paszportyzację TP SA