Cyberzagrożenia (33 proc.), rosnąca konkurencja (27 proc.) oraz wymagający rynek pracy i nowe regulacje (po 23 proc.) — to wyzwania biznesowe najczęściej wymieniane przez małe i średnie firmy uczestniczące w badaniu międzynarodowegokoncernu Konica Minolta.
Przedsiębiorcy narzekają też na infrastrukturę informatyczną (18 proc.). Martwią ich awarie sprzętu (27 proc.), zarządzanie infrastrukturą przez administratora i przestarzałe oprogramowanie (po 24 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się zagrożenia cyfrowe (23 proc.) oraz słaby dostęp do sieci i awarie serwerów (po 20 proc.). Rozwiązywanie problemów IT dla respondentów oznacza stratę czasu (41 proc.), mniejszą wydajność pracowników (37 proc.) oraz nieplanowanekoszty i niższą jakość pracy (35 proc.). Czas potrzebny na usuwanie problemów IT ankietowani woleliby przeznaczyć na rozwiązywanie bolączek biznesowych (57 proc.), rozwój biznesu (48 proc.) i szkolenia pracowników (46 proc.).
© ℗Podpis: Mirosław Konkel