Co klienci preferują w e-zakupach

Justyna Klupa
opublikowano: 2022-10-09 20:00

Większość Polaków chce odbierać zamówienia online w ciągu dwóch dni, najlepiej z automatu paczkowego. Czterech na 10 konsumentów nigdy nie oddało produktów nabytych w sieci.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Jakie preferencje zakupowe mają konsumenci?
  • W jakim czasie klienci chcą otrzymywać zamówienia online?
  • Czy kupujący zwracają zamówienia otrzymane ze sklepów internetowych?
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Pandemia wpłynęła na dynamiczny rozwój zakupów online, a konkurencyjność w praktycznie każdej branży doprowadziła do rosnących oczekiwań konsumentów, którzy wymagają od sprzedawców zapewnienia wysokich standardów obsługi – w tym szybkiej dostawy. Dlatego 65 proc. kupujących wybiera automaty paczkowe jako sposób odbioru zamówień online. Na drugim miejscu jest kurier, z którego usług korzysta 27 proc. konsumentów - wynika z badania CBRE.

– Podoba nam się swoboda, którą daje automat paczkowy. Nie musimy być, jak w przypadku kuriera, w określonym miejscu i czasie, tylko sami określamy moment, w którym wybieramy się na spacer po odbiór paczki. A jak wynika z analizy dataplace.ai, w Polsce wygodny dostęp do punktów odbioru, oddalonych o maksymalnie 10 minut od miejsca zamieszkania, ma łącznie ponad 21,3 mln Polaków – mówi Przemysław Piętak, dyrektor ds. doradztwa w łańcuchu dostaw w CBRE.

Jak wynika z badania, 57 proc. klientów chce otrzymać zakupy w ciągu dwóch dni. Natomiast 2 proc. wymaga odbioru w dniu zamówienia, ale 13 proc. liczy na dostawę najpóźniej następnego dnia. Co piąty konsument może poczekać na zamówione produkty od trzech do pięciu dni.

Konsumenci rzadko zwracają zamówienie. Czterech na 10 klientów nigdy nie oddaje rzeczy kupionych w internecie, a 57 proc. robi to sporadycznie. Tylko 6 proc. osób przyznaje, że rozmyśla się po zakupie i rezygnuje, żeby odzyskać pieniądze.

Weź udział w VII edycji konferencji “Customer Experience Transformation”, 12-13 grudnia 2022 >>