Co kraj, to przeglądarka

Barometr „Pulsu Biznesu”

Firefox w lipcu tracił użytkowników, Chrome zyskiwał. Również w Polsce — wynika z raportu firmy badawczej Gemius, dotyczącego rynku przeglądarek internetowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Jedynie na Węgrzech, Słowenii i w Polsce przeglądarka Google nie jest jeszcze liderem. Na tych rynkach dominuje produkt Mozilli. Kolejne miejsca w rankingu zajmuje Opera, dzięki stosunkowo dużej popularności na Ukrainie (25 proc. ruchu internetowego) i Białorusi (37 proc.) oraz w Mołdawii (4 proc.). Z kolei Internet Explorer ma największy udział w rynku estońskim (31 proc.) i czeskim (32 proc.), choć także zanotował spadek. Przeglądarka Microsoftu cieszy się też powodzeniem w Bułgarii, Chorwacji, Polsce, Słowenii, na Węgrzech, Litwie, Łotwie i w Serbii. Na uwagę zasługuje także pojawiający się w zestawieniu WebKit Mobile. Na Słowacji (i tylko tam) ta przeznaczona dla urządzeń mobilnym przeglądarka znalazła się w trójce najpopularniejszych i zanotowała niemal dwukrotny wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Obecnie odpowiada za niemal jedną piątą (18 proc.) ruchu internetowego na tamtejszym rynku. Jeszcze dane z Polski. Ruch internetowy z Chrome wzrósł prawie o jedną trzecią w porównaniu z zeszłym rokiem (29 proc.). Natomiast MSIE (16 proc.) i Firefox (40 proc.), który nadal jest najpopularniejszą przeglądarką wykorzystywaną przez polskich internautów, odnotowały spadki o kilka punktów procentowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Co kraj, to przeglądarka