Co Polacy kupują przez internet

Malwina Wrotniak-Chałada Bankier.pl
26-10-2016, 22:00

Sprzęt elektroniczny, książki, filmy, płyty, gry i sprzęt AGD — to asortyment, na którym można najwięcej zaoszczędzić, robiąc zakupy w sieci

Jednym z problemów przy zakupach w sieci nadal jest zbyt droga dostawa — uważa tak co druga osoba. 53 proc. osób narzeka na ograniczoną elastyczność dostawców i trudności z dopasowaniem się do godzin pracy firm kurierskich — wynika z najnowszego raportu Ceneo i TNS Polska „E-zakupy 2016”. Aż 6 na 10 osób ankietowanych ocenia, że robiąc zakupy w sieci, najwięcej można zaoszczędzić na elektronice — 60 proc., książkach, filmach, płytach i grach — 53 proc., oraz sprzęcie AGD — 46 proc. 4 na 10 osób wskazuje, że największe oszczędności da się wygenerować przy zakupach ubrań, butów, biżuterii oraz zabawek i artykułów dla dzieci.

Zobacz więcej

Na zakupy w internecie decydujemy się coraz częściej, a ulubione dni zakupowe to poniedziałki. Najmniej transakcji zawieranych jest w piątek i sobotę. Najbardziej opłaca się kupować elektronikę, najmniej żywność — wynika z badania wykonanego przez TNS Polska na zlecenie Ceneo.pl. Fotolia

Biorąc pod uwagę możliwe oszczędności, na e-zakupy wybieramy się coraz częściej. 39 proc. osób twierdzi, że nabywa produkty online kilka razy w miesiącu lub częściej. To znacznie więcej niż dwa lata temu, gdy taką częstotliwość deklarowało 24 proc. Zakupy w sieci robi tylko kilka razy do roku 27 proc., a raz w roku lub rzadziej — 5 proc.

Ulubione dni zakupowe Polaków to poniedziałki. Najmniej transakcji zawieranych jest w piątek i sobotę. Niedziela to piąty pod względem popularności zakupowy dzień w sieci. W tegorocznym badaniu po raz pierwszy zapytano o pozytywne i negatywne emocje, które towarzyszą im podczas internetowych zakupów. 6 na 10 osób cieszy fakt, że zaopatrując się w sieci, nie muszą chodzić do sklepów stacjonarnych. 90 proc. odczuwa zadowolenie z możliwości szerokiego wyboru produktów, a 76 proc. docenia opinie innych internautów.

Najbardziej frustrująca przy e-zakupach okazuje się konieczność klikania kolejnych stron — to powód znudzenia dla 27 proc. osób, oraz przytłaczająca liczba informacji, które znajdują się w sieci — 26 proc. Trudności ze znalezieniem najważniejszych dla siebie informacji ma 22 proc., a 20 proc. czuje się zagubiona wśród mnogości danych.

Co drugi ankietowany uważa, że koszty dostawwy nadal są zbyt wysokie — grupa niezadowolonych jest podobnie duża jak w roku ubiegłym, ale o 13 pkt. mniejsza niż dwa lata temu. 53 proc. osób ma zastrzeżenia do firm kurierskich i uważa, że trudno dopasować się do godzin ich pracy. 67 proc. zgadza się ze stwierdzeniem, że kurierzy są elastyczni i przyjeżdżają z przesyłką we wskazane miejsce i o wskazanym czasie, 88 proc. natomiast deklaruje, że jest w stanie poczekać dłużej na dostawę, jeśli będzie darmowa. Badanie wykonała agencja badawcza TNS Polska na zlecenie Ceneo.pl w dniach 28.09–03.10.2016 r. na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1000 internautów w wieku 15 i więcej lat.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Malwina Wrotniak-Chałada Bankier.pl

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Co Polacy kupują przez internet