Co przedsiębiorca powinien wiedzieć o outsourcingu

BAW
opublikowano: 25-02-2010, 00:00

BPO (Business Process Outsourcing) To jeden z najbardziej innowacyjnych segmentów usług dla biznesu. BPO to obsługa, przez zewnętrznego dostawcę, określonych procesów w przedsiębiorstwie. Tak jest najczęściej taniej i efektywniej — procesy te są bowiem obsługiwane przez firmę, która ma na ich temat większą wiedzę i doświadczenie.

SSC (Shared Service Center) — Centra Usług Wspólnych

Centra stworzone w Polsce wewnątrz grupy kapitałowej przedsiębiorstwa, w formie wydzielonego oddziału lub oddzielnej spółki ze 100- proc. kapitałem spółki matki, oferujące usługi dla swojego przedsiębiorstwa oraz dla jego klientów. SSC nie mają więc własnej osobowości prawnej i biznesowej.

W ramach BPO świadczy się zewnętrzne usługi zarządzania i kontroli finansów, księgowości, prowadzenia rozliczeń płacowych i podatkowych, zarządzania procesami zakupów i sprzedaży, HR i rekrutacji, marketingu, audytu i kontroli wewnętrznej. oraz zarządzania i kontrolingu sprzedaży oraz zespołów handlowych.

Outsourcing usług informacyjnych (ITO) i biznesowych (BPO) staje się jednym z ważniejszych elementów kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem. Globalna konkurencja powoduje, że na outsourcing decyduje się coraz więcej firm w celu zmniejszenia kosztów, optymalizacji procesów i lepszej koncentracji na podstawowej działalności biznesowej.

Jednym z rodzajów BPO jest outsourcing back-office. Polega on na obsłudze przez zewnętrznego dostawcę obszarów działalności firmy niewidocznych dla jej klientów, takich jak: obsługa korespondencji przychodzącej i wychodzącej, wprowadzanie danych do systemów informatycznych czy zorganizowanie obiegu dokumentów.

Około 80 proc. globalnych firm planuje w najbliższych latach przenosić usługi informacyjne i biznesowe za granicę.

Dzięki rozwojowi technologii internetowych i komunikacyjnych BPO stał się obecnie obszarem intensywnej wymiany wiedzy. BPO to jeden z najwydajniejszych kanałów wymiany innowacji i standardów korporacyjnych, obrót usługami BPO stał się jednym z najbardziej dynamicznie rosnących segmentów handlu światowego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: BAW

Polecane