Coca-Cola idzie jednak w alkohole

Tadeusz Stasiuk, BBC
aktualizacja: 07-03-2018, 10:21

Koncern Coca-Cola zamierza po raz pierwszy w swojej 125-letniej historii wyprodukować napój alkoholowy.

Na pierwszy ogień  pójdzie Japonia, gdzie amerykański gigant chce sprzedawać napój typu alkopop. Ta forma napojów (kolorowe drinki w małych buteleczkach) cieszy się rosnącą popularnością, w tym niestety, wśród młodzieży.

Zobacz więcej

Coca-Cola fot. Bloomberg

Trunek ma być oparty o Chu-Hi, napój alkoholowy powstały z połączenia alkoholu destylowanego z wodą gazowaną. 

Produkt zazwyczaj zawiera od 3 do 8 proc. alkoholu.

To jak na razie skromny eksperyment skierowany na konkretną część naszego rynku – ocenia Jorge Garduno, prezydent Coca-Cola Japan. Dodaje, że jest mało prawdopodobne, by napój był sprzedawany poza Krajem Kwietnącej Wiśni.

Chu-Hi - skrót od shochu highball - został wprowadzony na rynek jako alternatywa dla piwa i jest szczególnie popularny wśród kobiet pijących.

Już w w listopadzie ubiegłego roku, analityk Wells Fargo, Bonnie Herzog, spekulował, że Coca-Cola może wejść na rynek alkoholi, ponieważ dywersyfikując swoją działalność kuszona jest "rentownym segmentem premium, takim jak napoje dla dorosłych".

Zwrot alcopop zazwyczaj odnosi się do słodkich, ale alkoholowych napojów. Zanane są one od kilkudziesięciu lat zaś w latach 90. brytyjskie marki takie jak Hooch, Reef, Smirnoff Ice i Bacardi Breezer stały się niezwykle popularne.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, BBC

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Coca-Cola idzie jednak w alkohole