Czytasz dzięki

ComArch chce zwiększyć udział eksportu do 30 proc. przychodów

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 15-09-2005, 16:28

ComArch chce zwiększyć udział sprzedaży eksportowej do 30 proc. przychodów spółki na koniec roku. Spółka podtrzymuje prognozę wyników na 2005 rok - poinformował w czwartek PAP rzecznik ComArchu Grzegorz Błażewicz. "Aktualnie ze sprzedaży zagranicznej pochodzi 20 proc. przychodów" - wyjaśnił.

ComArch chce zwiększyć udział sprzedaży eksportowej do 30 proc. przychodów spółki na koniec roku. Spółka podtrzymuje prognozę wyników na 2005 rok - poinformował w czwartek PAP rzecznik ComArchu Grzegorz Błażewicz. "Aktualnie ze sprzedaży zagranicznej pochodzi 20 proc. przychodów" - wyjaśnił.

    W 2004 roku udział eksportu w przychodach ComArchu stanowił 20,8 proc. i wyniósł 68,6 mln zł, a po pierwszej połowie 2005 roku 16,5 proc.

    W ubiegłym roku około 90 proc. przychodów z eksportu pochodziło z sektora telekomunikacyjnego. "Branża telekomunikacyjna jest to nasz strategiczny sektor. Niemniej obecny rok upływa pod znakiem rozszerzania działalności na inne sektory poza sektor telekomunikacyjny. Wchodzimy m.in. w sektor detaliczny w Rosji i na Ukrainie" - powiedział rzecznik.  

    Spółka rozwija także działalność w Europie Zachodniej. We wrześniu ComArch podpisał kontrakt ze szwajcarskim operatorem GSM, firmą in&phone. W ramach umowy ComArch będzie wdrażał systemy billingowe i systemy do zarządzania siecią oraz będzie bezpośrednio wspierał działalność operatora.

    W ubiegłym roku 27,8 proc. całkowitych przychodów ComArchu (w kraju i za granicą) pochodziło z sektora telekomunikacyjnego, 25,3 proc. z sektora publicznego, 19,9 proc. z sektora usług i handlu, a 17,7 proc. z sektora finansów i bankowości.  

    Błażewicz podtrzymał również wcześniejsze zapowiedzi spółki, że w tym roku zysk netto i przychody spółki zwiększą się o 20 proc."Jest bardzo prawdopodobne, że przychody ComArchu przekroczą w tym roku 400 mln zł" - powiedział Błażewicz.

     W pierwszym półroczu przychody grupy wyniosły 175,9 mln zł, zysk operacyjny 4,46 mln zł, a zysk netto 9,4 mln zł. Na koniec lipca tegoroczny portfel zamówień ComArchu wynosił 294,5 mln zł i był o 21 proc. wyższy niż w analogicznym okresie 2004 roku.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane