Comarch po teście w ZUS

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2018-08-12 22:00

Pierwszy sprawdzian gotowości do przejęcia utrzymania największego systemu IT wypadł nieźle, ale nie idealnie. Spółka nie traci rezonu.

Z artykułu dowiesz się:

  • jak wypadł test Comarchu w ZUS i czy oznacza, że spółka jest gotowa przejąć KSI
  • jak wyniki komentuje spółka

Comarch przygotowuje się na bezprecedensowe wyzwanie w polskiej informatyce: przejęcie usług utrzymania Kompleksowego Systemu Informatycznego (KSI) ZUS, największego krajowego systemu informatycznego. Z informacji „PB” wynika, że spółce udało się pozyskać dwóch pracowników od konkurenta obecnie utrzymującego system — Asseco Poland. To specjaliści z obszaru rozwoju KSI. Comarch ściągnął też kilku pracowników ZUS-u.

W ubiegłym tygodniu Comarch przeszedł pierwszą weryfikację wiedzy, która ma pozwolić ZUS-owi na ocenę możliwości świadczenia usługi przez spółkę. ZUS sprawdził wiedzę przekrojową, ale skupioną wokół jednej z najmniejszych usług — monitorowania kapitału początkowego — która ma zostać przejęta jako pierwsza od września. W trakcie weryfikacji Comarch wykonał pięć z siedmiu zadań. ZUS oczekiwał wykonania wszystkich. Spółka IT będzie miała jeszcze jedno podejście, żeby poprawnie wykonać pozostałe dwa.

Po pierwszej weryfikacji Comarch nie traci pewności siebie.

— Jesteśmy zadowoleni z wyników trwającego procesu praktycznej weryfikacji gotowości do przejęcia usług. Mamy silny zespół będący mieszanką wiedzy i wieloletniego doświadczenia w KSI oraz profesjonalistów w zakresie infrastruktury i programowania, który cały czas rozbudowujemy — mówi Paweł Prokop, wiceprezes Comarchu, potwierdzając tym samym, że ściągnął fachowców z doświadczeniem przy KSI i pracuje nad kolejnymi transferami.

Przejęcie kolejnych usług jest zaplanowane na październik. ZUS planuje jeszcze cztery weryfikacje obszarowe Comarchu.