Comarch wygrał przetarg za 71 mln zł

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2021-08-19 15:56

Oferta krakowskiej spółki okazała się najkorzystniejsza w przetargu ZUS.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Jaki kontrakt wygrał Comarch i jaki był budżet zamawiającego
  • Jakie inne firmy starają się o kontrakt
  • Dlaczego dalsza rywalizacja wykonawców o zlecenie może być emocjonująca

ZUS w przetargu na rozwój i utrzymanie portalu klienta oraz szyny usług w ramach Platformy Usług Elektronicznych (PUE) jako najkorzystniejszą wybrał ofertę Comarchu za 71 mln zł brutto.

Na drugim miejscu znalazła się oferta Asseco Poland za 96,88 mln zł, a na trzecim S&T Services Polska, które zaproponowało cenę 93,89 mln zł.

Budżet przetargu był określony na 100,12 mln zł.

Obecnie PUE ZUS rozwija i utrzymuje Asseco, które jesienią 2018 r. wygrało przetargowe starcie z konsorcjum Comarchu i Softiq. Podpisana wówczas umowa miała wartość 24,3 mln zł. Jej budżet szybko się wyczerpał i na początku 2020 r. ZUS podpisał z Asseco aneks na 14,5 mln zł. Dodatkowo platforma przez ostatni rok była wielokrotnie modyfikowana na potrzeby programów pomocowych ZUS i składania milionów wniosków online w związku z pandemią. Zakład udzielał dodatkowych zleceń w trybie specustawy covidowej.

Według zapowiedzi ZUS PUE czekają w najbliższych latach duże zmiany, które wynikają z planów cyfryzacji zakładu. Dlatego zamówienie to łakomy kąsek dla wykonawców, co zapowiada zacięta walkę o kontrakt.