ZUS w przetargu na rozwój i utrzymanie portalu klienta oraz szyny usług w ramach Platformy Usług Elektronicznych (PUE) jako najkorzystniejszą wybrał ofertę Comarchu za 71 mln zł brutto.
Na drugim miejscu znalazła się oferta Asseco Poland za 96,88 mln zł, a na trzecim S&T Services Polska, które zaproponowało cenę 93,89 mln zł.
Budżet przetargu był określony na 100,12 mln zł.
Obecnie PUE ZUS rozwija i utrzymuje Asseco, które jesienią 2018 r. wygrało przetargowe starcie z konsorcjum Comarchu i Softiq. Podpisana wówczas umowa miała wartość 24,3 mln zł. Jej budżet szybko się wyczerpał i na początku 2020 r. ZUS podpisał z Asseco aneks na 14,5 mln zł. Dodatkowo platforma przez ostatni rok była wielokrotnie modyfikowana na potrzeby programów pomocowych ZUS i składania milionów wniosków online w związku z pandemią. Zakład udzielał dodatkowych zleceń w trybie specustawy covidowej.
Według zapowiedzi ZUS PUE czekają w najbliższych latach duże zmiany, które wynikają z planów cyfryzacji zakładu. Dlatego zamówienie to łakomy kąsek dla wykonawców, co zapowiada zacięta walkę o kontrakt.