Serwis wymiany płyt
i poradnia muzyczna jesienią
wejdą na NewConnect.
Podobnie jak 9 innych
spółek funduszu.
Miało być 0,5 mln zł inwestycji, ale skończyło się na 0,8 mln zł. IQ Partners kierowane przez Macieja Hazubskiego, wierzy, że muzyka w internecie da spółce krociowe zyski, dlatego postarał się o dodatkowe środki dla spółki Concerto.
— Kolejne 0,3 mln zł wyłożyli inwestorzy w prywatnej emisji akcji — tłumaczy Maciej Hazubski.
Po tym jak z dobrym przebiciem udało się IQ Partners sprzedać serwis E-Muzyka, fundusz śmielej finansuje spółkę Concerto, w której objął 49 proc. udziałów. Start-up szykuje kilka projektów, m.in. poradnię muzyczną FlooxyMusic, która znając preferencje użytkownika, wybierze dla niego odpowiednią muzykę. Do tego spółka uruchomiła CDRoller, czyli serwis wymiany płyt CD. Jest szansa, że już w październiku ta biznesowa orkiestra zagra na małej giełdzie.
— To realny termin. Chcemy wykorzystać czas, gdy na NewConnect jest miejsce na takie projekty. Dlatego idziemy szerokim frontem, do końca roku chcemy uplasować na tym rynku nawet dziewięć spółek —przekonuje prezes IQ Partners.
Jak wyjaśnia, inwestycje potrzebne są głównie do rozwinięcia FlooxyMusic. Ten projekt wciąż ma udoskonalany silnik łączący poszczególne utwory w zwarte playlisty. Najbardziej kosztochłonnym elementem są prawa do baz muzycznych. Te kontrolują największe wytwórnie i za ich użyczenie oczekują sporych sum.
— W grę wchodzi kilkaset tysięcy złotych zwrotnej kaucji za prawa do używania muzyki. Realne koszty są rozliczane później, gdy wiadomo, czyje utwory były grane i ile razy — tłumaczy Robert Woźniakowski, prezes i założyciel Concerto.
Zakłada on, że również serwisy wymiany płyt CD i DVD będą ściśle powiązane z FlooxyMusic, np. proponując ścieżki dźwiękowe, które są na płytach dostępnych w CDRoller. Oba serwisy mają także oferować możliwość kupienia plików muzycznych lub całych płyt.
— Chcemy w przyszłym roku być rentownym projektem. Liczymy na 40 tys. zarejestrowanych użytkowników FloooxyMusic, z czego część będzie korzystać z płatnych kont premium — uważa Robert Woźniakowski.