CONFORAMA RUSZA PRZECIW SIECI IKEA

Magdalena Kozmana
opublikowano: 24-05-1999, 00:00

CONFORAMA RUSZA PRZECIW SIECI IKEA

Francuski koncern Pinault Printemps-Redoute chce zmienić układ sił na rynku

OFERTA SPECJALNA: Stopniowo będziemy wprowadzali usługi specjalnie przeznaczone dla polskiego klienta, karty z kredytem odnawialnym oraz bezpłatny transport — mówi Francois Guin, prezes Conforama Polska. fot. ARC

Conforama, francuska sieć sklepów z wyposażeniem wnętrz, zamierza otworzyć w przyszłym roku pierwsze placówki w Polsce. W krótkim czasie chce stać się największym konkurentem dla szwedzkiej sieci IKEA, by następnie zostać liderem rynku. Tak przynajmniej planuje.

Conforama należy do francuskiej grupy Pinault Printemps-Redoute, wyspecjalizowanej w masowej dystrybucji dóbr. PPR posiada sieć sklepów z wyposażeniem wnętrz. Prowadzi też sprzedaż wysyłkową oraz „business to business”.

Wymagający klient

Conforama ma być pierwszym zwiastunem obecności PPR w Polsce. Sklepy tej firmy — jest ich 188 — działają już w Hiszpani, Portugalii, Szwajcarii i Luksemburgu. Wejście PPR do Polski nie jest jednak łatwe. Główną przeszkodą rozwoju firmy są koszty nabycia terenów w Polsce.

— Chcielibyśmy w krótkim czasie otworzyć trzy sklepy w Warszawie. Przede wszystkim po to, by zweryfikować naszą propozycję handlową i przystosować ją do lokalnych warunków. Polskiego klienta od francuskiego różni poziom dochodów. Jednak jest on tak samo wymagający, jak klient francuski. Z drugiej strony, koszty inwestycji w Polsce są równie wysokie, jak we Francji — twierdzi Francois Guin, dyrektor generalny Conforama Polska.

Zwiastun sieci

Pod koniec 2000 roku zostaną otwarte dwa lub trzy sklepy Conforamy w Warszawie. Wszystkie o powierzchni od 4 tys. mkw. do 4,5 tys. mkw. Firma zamierza przeznaczyć na ten cel około 150 mln FRF (95 mln zł). Kolejne placówki mają powstać w Katowicach, Łodzi, Wrocławiu i Krakowie.

Sklepy będą oferowały artykuły wyposażenia wnętrz: meble, sprzęt AGD, RTV, komputery i akcesoria, elektronikę, artykuły dekoracyjne.

60 proc. obrotów Conforamy będą stanowiły meble.

— Nie chcemy lansować jednego stylu, jak to robi IKEA. Dlatego zaproponujemy klientom szeroki wybór cen i towarów, zarówno polskich, jak i zagranicznych — zapowiada Francois Guin.

Duża część oferty handlowej Conforamy będzie produkowana w Polsce. Już teraz produkty polskich producentów firma sprzedaje we Francji i Szwajcarii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Kozmana

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / CONFORAMA RUSZA PRZECIW SIECI IKEA