Coraz więcej paczek trafia do punktów odbioru

  • Materiał partnera
opublikowano: 01-10-2019, 22:00

Co drugi dorosły Polak robi zakupy w internecie.

W e-sklepach kupujemy już praktycznie wszystko. To oznacza, że z roku na rok rosną wolumeny przesyłek. Tempo wzrostu rynku KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) jest prawie trzy razy większe niż tempo wzrostu PKB Polski. W ubiegłym roku Polacy nadali 476 mln paczek. W porównaniu do danych z 2014 r. stanowi to 75-procentowy wzrost.

Motorem napędowym rynku jest e-commerce. Branża ta generuje już blisko połowę przesyłekobsługiwanych na rynku KEP. Specjaliści rynku przewidują, że za cztery lata do obsłużenia będzie 848 mln paczek, czyli prawie dwa razy tyle, co w tym roku. Sprzyja temu zarówno rozwój technologiczny, jak i rozwój branży e-commerce. Podobny trend można zaobserwować na całym świecie. Według raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” w 2018 r. 56 proc. Polaków kupowało online. To wynik niższy od europejskich liderów w tym zakresie (np. Holandia — 82 proc., Niemcy — 77 proc.), co wskazuje na duży potencjał do dalszej ekspansji tej formy handlu.

Rynek e-commerce to najbardziej dynamiczny segment polskiej gospodarki. Dla Poczty Polskiej, będącej jednym z liderów rynku, obsługa rosnącego wolumenu to duże wyzwanie. Nie od dziś zdajemy sobie sprawę z faktu, że e-commerce to silnik napędowy polskich przedsiębiorstw. Sprawnie działająca firma świadcząca usługi logistyczno-kurierskie to klucz do sukcesu. Odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku jest stworzenie przez Pocztę Polską największej w kraju sieci Odbiór w Punkcie, która już obejmuje ok. 11,7 tys. punktów. Są to placówki pocztowe, stacje PKN Orlen, kioski/saloniki Ruchu oraz sklepy Żabka i Freshmarket, a od niedawna także automaty paczkowe zlokalizowane m.in. w sklepach Biedronka.

Z badań wynika, że wraz z rozwojem e-commerce zmieniają się preferencje i przyzwyczajenia Polaków w zakresie sposobu dostawy przesyłek — na korzyść coraz częściej wybieranych punktów odbioru. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach ta tendencja się utrzyma. Już teraz co czwarta nasza paczka trafia do takich punktów. Dlatego chcemy nadal doskonalić technologicznie i rozwijać naszą sieć Odbiór w Punkcie. Dążymy do tego, by do końca tego roku do sieci należało ponad 12,5 tys. punktów odbioru. Wszystko po to, by Poczta Polska była obecna na stronach internetowych e-sklepów i e-firm jako firma z największym wyborem miejsc do odbioru paczek przez klientów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Kurdziel, wiceprezes, Poczta Polska S.A.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu