Coraz wyższe płace w marketingu i sprzedaży

opublikowano: 10-08-2022, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

W ciągu roku średnie wynagrodzenie w sprzedaży i marketingu wzrosło o prawie 30 proc. Najwięcej zyskali menedżerowie ds. e-commerce.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jak w ciągu roku zmieniły się płace w marketingu i sprzedaży;
  • na jakich stanowiskach zapotrzebowanie na pracowników jest największe;
  • i które pozycje są najlepiej opłacane.

Kandydaci mają znacznie wyższe oczekiwania płacowe niż w ubiegłym roku, co można tłumaczyć niepewną sytuacją makroekonomiczną i geopolityczną, zaznaczają autorzy 11. edycji raportu płacowego Antal. W ciągu roku średnie miesięczne wynagrodzenie w sprzedaży i marketingu wzrosło o 29 proc. osiągając wartość 13,8 tys. zł brutto. Specjalistom zależy przede wszystkim na zwiększeniu poziomu pensji podstawowej.

– Oczekiwania kandydatów w obszarze sprzedaży i marketingu wzrosły o 20-30 proc. Pojawiają się argumenty związane z niepewnością gospodarczą i polityczną. Na niepewnym rynku trudniejsze może być osiągnięcie dużych wolumenów sprzedaży i co za tym idzie - osiąganie wysokich prowizji - tłumaczy Maryla Aftanasiuk-Lisiecka, dyrektor zespołu specjalizującego się w rekrutacji w obszarze sprzedaży i marketingu w Antalu.

Pracodawcy za to wolą zatrudnić jednego bardzo doświadczonego kandydata niż dwóch z mniejszą liczbą sukcesów zawodowych. Autorzy badania zwracają uwagę, że w ostatnich latach, wraz z rozwojem e-commerce, znacząco wzrosło zapotrzebowanie na specjalistów z tej branży. Chodzi m.in. o digital menedżerów, traffic menedżerów (którzy są odpowiedzialni za monitorowanie ruchu na stronie), specjalistów ds. social mediów, SEM i SEO (czyli marketingu w wyszukiwarkach i optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek). Obecnie najbardziej poszukiwani są kandydaci na stanowiska e-commerce manager, e-commerce project manager, digital manager i dyrektorzy sprzedaży.

Weź udział w konferencji “Customer Experience Transformation”, 12-13 grudnia 2022, Warszawa >>

– Do najbardziej pożądanych kompetencji wśród tych kandydatów należą: rozumienie strategii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i sposoby tworzenia skutecznych reklam dla różnych platform mediów społecznościowych w oparciu o ich algorytmy. Nie bez znaczenia jest również doświadczenie w korzystaniu z popularnych platform reklamowych, umiejętność krytycznego myślenia i odnajdywanie się w pracy zespołowej - dodaje Maryla Aftanasiuk-Lisiecka.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane