Costa Coffee rozpieści polskich konsumentów

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 23-12-2009, 06:58

Z badań wynika, że na polskim rynku o  klientów najlepiej dbają brytyjskie sieci barów kawowych.

Według szacunków firmy PMR, wartość rynku kawiarni w Polsce sięga już 1,8 mld zł i cały czas rośnie. Choć działa już u nas kilkanaście znanych sieci krajowych i zagranicznych, to z najnowszych badań konsumenckich, do jakich dotarł "PB", wynika, że pod względem jakości obsługi klientów prym wiodą u nas sieci brytyjskie.

Z przeprowadzonego przez międzynarodową firmę Dive-AdHoc badania rynku kawiarni w Polsce wynika, że najlepszą obsługę zapewnia klientom wywodząca się z Wielkiej Brytanii sieć Costa Coffee, o której rozwój w Polsce dba spółka eCoffee kontrolowana przez NFI Krezus Romana Karkosika. Na trzecim miejscu znalazła się inna brytyjska sieć — Coffeeheaven. Honor Polaków ratuje rozwijana przez giełdowy Ruch od zera sieć iCoffee, która uplasowała się w badaniu na drugim miejscu. Co ciekawe, słynny amerykański Starbucks wypadł w tym badaniu dość blado i podobnie jak McCafe czy Empik Cafe znalazł się poza podium. Poza tym badane były też sieci: Voyage Cafe, Grycan i W Biegu Cafe.

Jak sieci komentują wyniki badania i jakie przed tym segmentem rynku stoją perspektywy czytaj w środowym "Pulsie Biznesu".

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Costa Coffee rozpieści polskich konsumentów