Crédit Agricole chce odczarować rynek

opublikowano: 25-11-2018, 22:00

Bank, który działa też w ubezpieczeniach, chce zarabiać na trudnym produkcie. Stawia na inwestycje w ekologię i innowacje.

W ramach pięcioletniej strategii rozwoju produktów inwestycyjnych Crédit Agricole pracuje nad ofertą narzędzi strukturyzowanych, składających się z ubezpieczenia na życie i funduszu kapitałowego. De facto jest to produkt inwestycyjny opakowany w ubezpieczenie, co daje wiele korzyści, np. nie ma podatku od spadku i darowizn w przypadku wypłaty świadczenia z tytułu zgonu. Umowę podpisuje się na kilka lat, a konsument w najgorszym razie dostaje z powrotem zainwestowany kapitał bez wypracowanego zysku. Sęk w tym, że polscy klienci „sparzyli się” na tzw. uefkach, powszechnie nazywanych polisolokatami. Zamrażali kapitał w inwestycjach, które nie przynosiły zysków, a gdy wychodzili z nich przed terminem określonym w umowie, tracili 90 proc. kapitału. Grupa Crédit Agricole, która oprócz bankowości prowadzi również działalność ubezpieczeniową, wierzy, że odczaruje rynek. W 2011 r. wprowadziła pierwszy tego typu produkt, a później kolejne. Kilka spośród nich osiągnęło zyski sięgające nawet kilkunastu procent.

— To produkt o niskim poziomie ryzyka. W każdej chwili można z niego zrezygnować. Opłata likwidacyjna wynosi zaledwie 1 proc. wartości zgromadzonych jednostek funduszu — mówi Tomasz Wyłuda, dyrektor biura doradztwa inwestycyjnego w Crédit Agricole.

Po produkt inwestycyjny najczęściej sięgały osoby po 50. roku życia. Crédit Agricole w listopadzie ruszył ze sprzedażą kolejnej struktury. Tym razem inwestuje w zieloną gospodarkę. Wysokość zysku zależy od notowań indeksu MSCI Europe Select Green 50 5% Decrement Index (MXEUG50D). Zdaniem Tomasza Wyłudy, Ekozysk to pierwszy tego typu produkt na naszym rynku — pieniądze klientów będą inwestowane w przedsięwzięcia firm działających w branżach przyjaznych środowisku. Bank planuje więcej tego typu inicjatyw.

— W przyszłym roku zamierzamy uruchomić sześć produktów ustrukturyzowanych, opartych o różne indeksy, np. spółek inwestujących w energię odnawialną czy sztuczną inteligencję — mówi przedstawiciel Crédit Agricole.

Akcja polskiego banku jest częścią światowego projektu Crédit Agricole, francuskiej grupy, która chce do 2020 r. sfinansować projekty ekologiczne na świecie warte blisko 500 mld zł. Karolina Wysota

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Banki / Crédit Agricole chce odczarować rynek