Czytasz dzięki

Credit Suisse celuje w 4 tys.

opublikowano: 05-07-2015, 22:00

Szwajcarski bank rozwija centra usług, które zatrudniają już 17 proc. pracowników, z czego większość we Wrocławiu.

Przez ostatnie dwa lata sektor usług biznesowych w Polsce urósł o 36 proc. i dziś w 532 centrach z zagranicznym kapitałem pracuje 150 tys. osób. W ten trend wpisuje się Credit Suisse, który we Wrocławiu ma jedno z czterech na świecie i jedyne w Europie centrum usług. Na początku 2012 r. pracowało tu 800 osób, na koniec — 1,6 tys. osób, dziś jest 3,8 tys.

— W najbliższych miesiącach tego roku osiągniemy 4 tys. zatrudnionych — mówi Bartosz Poździk, dyrektor operacyjny Center of Excellence Credit Suisse we Wrocławiu. Taki poziom zapewni Credit Suisse trzecie miejsce wśród największych pracodawców z sektora usług w Polsce, po Capgemini (6 tys.) i IBM (5,2 tys.), na równi z Atosem.

Warto jednak zauważyć, że pozostałe firmy mają tylu pracowników w kilku miastach, a Credit Suisse działa wyłącznie we Wrocławiu. Spółka ulokowała się tu w trzech biurowcach: Silver Forum, Grunwaldzki Center i Green Day.

— Pod kątem realizacji naszych planów jest to wystarczające — mówi Bartosz Poździk. Credit Suisse przeniósł w ubiegłych latach dodatkowe usługi z regionalnych centrali do centrów usług biznesowych w związku z transformacją sektora finansowego wymuszoną przez niskie stopy procentowe i rosnące koszty. Dziś centra, które poza Wrocławiem znajdują się jeden w USA i dwa w Indiach, zatrudniają 17 proc. z 46 tys. pracowników Credit Suisse. Firma woli operować procentami, ale łatwo przeliczyć, że to 7,8 tys. osób, z których lwia część przypada na Polskę.

— Wspieramy praktycznie całą organizację i obsługujemy procesy bankowości prywatnej i inwestycyjnej, czyli dwa kluczowe piony naszego banku globalnie.Wspieramy także wszystkie funkcje, od HR, przez IT, operacje bankowe, pion finansowy, zarządzanie ryzykiem czy dział prawny — mówi Bartosz Poździk.

We Wrocławiu znajduje się też zespół ekspertów pracujących nad usprawnianiem procesów, czyli zwiększaniem efektywności i jakości usług. To efekt ich pracy może przesądzić o kolejnych kompetencjach centrum usług.

— Strategiczne znaczenie wszystkich centrów usług banku będzie nadal rosło, a tym samym spodziewamy się dalszego rozwoju naszej wrocławskiej spółki — dodaje Bartosz Poździk. W ostatni wtorek Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia, spotkał się z Angusem Kiddem, szefem wrocławskiego centrum Credit Suisse.

— Strategie na przyszłość zarówno miasta, jak i CS we Wrocławiu są zbieżne: to budowa kompetencji kadr i gospodarki opartej na wiedzy — mówi Łukasz Czajkowski z Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane