CSR Pracownicy przede wszystkim

RFA
opublikowano: 2011-07-22 00:00

Biznes odpowiedzialny społecznie najczęściej kojarzy się Polakom z troską o pracowników. Wspieranie społeczności lokalnej jest na 4 miejscu.

Według badań przeprowadzonych przez Universum, prawie połowa (46 proc.) Polaków najczęściej wiąże CSR z troską o zdrowie i samopoczucie pracowników. 39 proc. respondentów kojarzy biznes odpowiedzialny społecznie z kulturą organizacyjną, która szanuje pracowników. Niewiele mniej, bo 37 proc., łączy CSR z respektowaniem praw człowieka. Wspieranie lokalnych społeczności uplasowało się na czwartym miejscu (32 proc.), a stosowanie etycznych zasad w biznesie na piątym (22 proc.). Troska o środowisko zajęła szóstą pozycję (19 proc.).

Badanie przeprowadzono na próbie ponad 6 tys. osób (330 z Polski) w 15 krajach Europy. Pozostali Europejczycy widzą CSR nieco inaczej. Na pierwszym miejscu stawiają działania na rzecz rozwoju społeczności lokalnej (44 proc.). Troska o pracowników znalazła się na drugim miejscu (41 proc.). Dalej wymieniają kulturę organizacyjną — 39 proc. i zaangażowanie w ochronę środowiska — 37 proc. W Polsce głównie mężczyźni wiążą CSR z dbałością o pracowników — 64 proc. Wśród płci pięknej tę odpowiedź wybrało 38 proc. badanych. Panie wiążą społeczną odpowiedzialność biznesu raczej z respektowaniem praw człowieka. Podobne badanie przeprowadziła dla Pracodawców RP firma MillwardBrown SMG/KRC w 2010 r. Co ciekawe, w ujęciu ogólnopolskim tylko 3 proc. badanych spotkało się z pojęciem społecznej odpowiedzialności biznesu, a 59 proc. respondentów uważa relacje z pracownikami za najważniejszy obszar działań CSR.