CSR zatacza coraz szersze kręgi

opublikowano: 25-08-2015, 22:00

80 proc. menedżerów dostrzega wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu na sposób zarządzania firmami.

Kolejne raporty potwierdzają, że idea CSR odgrywa coraz większą rolę w prowadzeniu biznesu. Tym razem ocenę jej znaczenia dla polskich menedżerów postanowiło przeprowadzić Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) we współpracy z Instytutem PBS i firmą doradczą Deloitte.

Wyniki? 80 proc. menedżerów i menedżerek widzi wpływ CSR na sposób prowadzenia biznesuw Polsce. Oddziaływania CSR-u na działalność biznesową zdecydowanie nie dostrzega zaledwie 0,8 proc. respondentów, natomiast 15,8 proc. raczej nie widzi interakcji. Tylko 2 proc. badanych nie potrafi określić, czy CSR wpłynął na metody zarządzania firmami.

— Zdecydowana większość osób, które zawodowo zajmują się koncepcją CSR, uznaje, że ta idea zmieniła sposób prowadzenia biznesu. Wydaje się, że to akurat osoby, które dobrze rozumieją temat i są świadome rozmaitych ograniczeń i słabości towarzyszących wdrażaniu CSR. Można przypuszczać, że firmy dokonały pod tym względem znaczącego postępu, a ich deklaracje o odpowiedzialnym prowadzeniu biznesu są zgodne z codzienną praktyką. Coraz częściej jest to widoczne dla ich interesariuszy, a więc akcjonariuszy, społeczności lokalnych i pracowników — komentuje wyniki badań Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna FOB.

Prezentacja pełnych wyników badania „Menedżerowie CSR” nastąpi 20 października podczas międzynarodowej konferencji „Biznes, który zmienia świat”, poświęconej działaniom społecznie odpowiedzialnym. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu