CU przebudowuje życiówkę

GN
opublikowano: 17-10-2007, 00:00

Nowa wersja polisy na życie i wprowadzenie zagranicznych funduszy inwestycyjnych — to recepta CU na podbicie rynku polis życiowych.

Nowa wersja polisy na życie i wprowadzenie zagranicznych funduszy inwestycyjnych — to recepta CU na podbicie rynku polis życiowych.

W pierwszym półroczu Polacy wydali na polisy życiowe 12,37 mld zł. Do Commercial Union (CU) należy 12,6 proc. rynku, co daje mu drugie miejsce.

Ubezpieczyciel czuje już na plecach oddech Aegonu, który rozwija się w imponującym tempie (wzrost sprzedaży o 73 proc.). Rywale mają jednak inne strategie. Aegon koncentruje się na polisach inwestycyjnych ze składką jednorazową, podczas gdy CU stawia na klientów, którzy wpłacają regularnie. Z takich polis pochodzi 76,9 proc. zebranych aktywów.

— Polisy ze składką regularną to podstawa naszej działalności i uznajemy go za najbardziej perspektywiczny produkt — mówi Adam Uszpolewicz, prezes grupy CU.

W walce o pozycję na rynku ma pomóc nowy produkt flagowy „Nowa Perspektywa”. To polisa, która łączy ochronę z inwestowaniem. Ma być elastyczniejsza i tańsza od dotychczasowych.

— Obniżyliśmy opłatę za ryzyko do 80 proc. tego, co pobieraliśmy dotychczas. Według naszych analiz oznacza to, że pobieramy 60 proc. tego, co nasi konkurenci — mówi Anita Bogusz, członek zarządu CU Życie.

W części inwestycyjnej na razie CU stawia tylko na swoje fundusze. Jednak wkrótce mogą pojawić się zagraniczne.

— Rozważamy wprowadzenie funduszy zagranicznych, zarówno z grupy Aviva, jak i zewnętrznych firm — mówi Adam Uszpolewicz.

To niejedyne nowości w grupie. Zmieniło się również logo. Teraz jest takie samo jak spółki matki grupy Aviva.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GN

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu